när rycker den till, vilket varvtal lr helt random? samma på alla växlar? hände de direkt efter du bytt stift? pillade du på nåt annat då lr BARA stiften o INGET annat?
Bara stiftena inget annat.. i princip på alla varv vid belastning och bara om jag kör normalt... jag tror de är stiften faktiskt.. satte i för kalla stift helt enkelt lr så börjar tändkasseten säga upp sig... samma på alla växlar.
så om du drar plattan i mattan så rycker den inte?
Nja de har hänt ibland.. men de kan även ske vid typ halv gas.. du tror den sken laddar?? men de tror inte jag... eftersom de ibland kan hända vid lugn körning med...
Har bytt tillbaka till dom gamla stiftena nu.. så får se hur den beter sig då..
Vet av att jag har dålig/torr sprucken slang ifrån dumpen, kan de ha nån betydelse? borde mest bli orkeslös tycker ja...
för när den väll går så ger den fullt "tryck" de är precis som knacksensorn bryter den.. alltså den slår helt av elektroniken...?? bara att släppa gasen så kommer den tillbaka direkt.
btw när jag tänker efter så är de vid belastning som de händer.. dvs om jag ligger på 5:an och kör låt säga 50km/h och ger mera gas kan den "rycka" till har även märkt detta vid en uppförsbacke så blir de samma sak... dvs den får mera belastning då mera ladd tryck..
Saabarna är galet känsliga på vad man stoppar för stift i dom. Åk till saab och köp nya original-stift, de kostar inte många kronor stycket.
Har satt i dom som satt i...ska provköra ett tag nu.. för se hur den beter sig.. Kan då till lägga att bilen är chippad steg 3 290hk/440 nm så orginal är den ej.
En liten update då Har satt i gamla stiftena ngk bcpr7-ES 11 bilen ryckte till en gång sen dess inge mer... har provat en del nu.. fyllde även i den full tank med -98 eftersom den var nästan tom..
Imorgon blir de att handla nya stift, bränslefilter,byta några vaccum slangar jag sett varit dåliga.. och rengöra Jr filtret.. eftersom de suttit i inner skärmen är de nog inte allt för vackert...
Börja där i alla fall så får jag se om den fortsätter krångla lr ej..
Ja ha Jag vet ju inte med vilka du har mappat din bil med kom ju bara med förslag som du kan ha ! Sen beror det ju på leverantörerna med var de skaffar sina tändstift ifrån med gemför distansen på de !
Ja ha Jag vet ju inte med vilka du har mappat din bil med kom ju bara med förslag som du kan ha ! Sen beror det ju på leverantörerna med var de skaffar sina tändstift ifrån med gemför distansen på de !
Saab kör Ngk i sina bilar standard... men som du säger många har olika mappningar för olika stift. Racestuff har ett samarbete med maptun, eftersom min är mappad hos Nordic uhr drog jag nu iväg ett pm till Robban för att vara säker vilka stift jag ska ha..
Men nu när jag kör med dom sist nämda jag länkade så går bilen bra
så nya sånna och de resterande jag skrev upp över så hoppas jag de löser sig
Jag vet att de kör med NGK ! Om bilen går bra med de som du har i nu så inköp samma stift då ! Länkar till maptuns kunder som har över 300HK i sina bilar och de kör med samma stift som jag länkade till de innan NGK BCR8ES http://www.maptun.se/customers.php?car=2&cid=566 Om det är Nordic-UHR så borde de ha stift som motsvarar deras mapning på programvaran ! MVH !
Jag vet att de kör med NGK ! Om bilen går bra med de som du har i nu så inköp samma stift då ! Länkar till maptuns kunder som har över 300HK i sina bilar och de kör med samma stift som jag länkade till de innan NGK BCR8ES http://www.maptun.se/customers.php?car=2&cid=566 Om det är Nordic-UHR så borde de ha stift som motsvarar deras mapning på programvaran ! MVH !
Har aldrig påstått att jag har över 300hk ?
Många !!! i dina meningar
låt de va nu min tråd behövde råd fick de.. tack för de!!
He he OK Gäller och blicka framåt med ju Tappar laddtrycket med ? Ingen tjuvluft nånstans då ? Kolla Gavlar vid IC de har väl tendens och spricka på orginal IC har jag hört ?