3774
Sök

Händiga fruntimmer får inga karlar...

Roos
8 april 2010
Grabber skrev:
Roos skrev:
Haha vilket skit.. Har aldrig varit med om en kille som lagt benen på ryggen då jag sagt att jag är utbildad lastbilsmek, nu kör lastbil och hellre står i garaget än går på krogen. Blir oftast helt tvärtom, de flesta killar gillar tjejer som står med båda fötterna på jorden.

Verkar inte heller vara lätt att "bli kompis" med såna sjysta flickor.... Dom bara finns inte var som helst!

Tjejer med uppenbara "mansdominerande" intressen brukar vara lättare att bli vän/"bli vän" med än andra.. Fast sen hur vanligt det är med tjejer som inte håller sig till normen vet jag inte.

4 005 Inlägg
8 april 2010
alliallo skrev:
Linuslinje. Jag förstår vart du vill komma. Men då är ju jag inte jag längre.

Snarare att du får mer teoretisk och därav praktisk kunskap om hur människor fungerar.
Man blir ju en annan person ju äldre och mer erfaren man blir.

Varför tror du man skäms över vissa saker som man har gjort om man var yngre? För att man inte är samma person med samma värderingar.

För länge sen så hade jag lite otur i förhållanden osv. Sen läste jag lite böcker, fick lära mig att tjejer vill bara ha dryga killar (i början) med glimten i ögat. Jag förändrade mig och fick tur istället.

Visst är jag en jobbig jävel då det gick lite i överstyr ibland men jag har iaf flickvän. hehe.

Avstängd
61 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Roos. Du kan knappast förneka att även tjejer tittar snett på oss

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 april 2010
Roos skrev:
Tjejer med uppenbara "mansdominerande" intressen brukar vara lättare att bli vän/"bli vän" med än andra.. Fast sen hur vanligt det är med tjejer som inte håller sig till normen vet jag inte.

Inte i mitt fall... Jag tillhör dom som ingen verkar vilja ha nåt att göra med tills dom lär känna mig bättre...

linuslinje skrev:
För länge sen så hade jag lite otur i förhållanden osv.

Welcome to the club! Dock i mitt fall var det inte böcker utan jobbet = aldrig hemma.

Roos
8 april 2010
alliallo skrev:

Förnekar det verkligen inte, finns inte en enda tjej som trivs i mitt sällskap och de flesta tjejer avskyr mig, men "även tjejer" - är inga killar som ser snett på en?

Avstängd
61 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Roos skrev:
alliallo skrev:

Förnekar det verkligen inte, finns inte en enda tjej som trivs i mitt sällskap och de flesta tjejer avskyr mig, men "även tjejer" - är inga killar som ser snett på en?

Nä, killarna tycks ju dra i stället.  sad

Avstängd
61 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Grabber skrev:
Roos skrev:

Inte i mitt fall... Jag tillhör dom som ingen verkar vilja ha nåt att göra med tills dom lär känna mig bättre...

linuslinje skrev:
För länge sen så hade jag lite otur i förhållanden osv.

Welcome to the club! Dock i mitt fall var det inte böcker utan jobbet = aldrig hemma.

Men en karl som sällan är hemma är ju perfekt, Inga bråk, ingen tid för romsntiskt fjant. Sedan uppskattar man varandra mera när man ses.

4 005 Inlägg
8 april 2010
Vänd det till en fördel istället då?

Varför ska allt vara så negativt?

Avstängd
61 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
För att allt känns så just nu. Jag ser liksom ingen ljusning efter tre nobbar.

Roos
8 april 2010
alliallo skrev:

Nu är det väl också så att killar oftast drar oavsett typ på tjej om hon är för desperat. Säger inte att du är det men istället för att gå och deppa över att du inte hittar någon, låt honom hitta dig.

4 005 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
För att allt känns så just nu. Jag ser liksom ingen ljusning efter tre nobbar.

Sålänge du ser det så, så kommer du inte hitta någon annan. Det är deras förlust, inte din.

Roos skrev:
alliallo skrev:

Nu är det väl också så att killar oftast drar oavsett typ på tjej om hon är för desperat. Säger inte att du är det men istället för att gå och deppa över att du inte hittar någon, låt honom hitta dig.

Stämmer bra det, de omöjliga är de mest åtråvärda. smile

Fd Bannad
657 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
Nytt nick..
Vad är det som gör att en kille drar bara för att tjejen är händig?
Vad är det som får er killar att springa bara för att en tjej kan starta motorsågen, hugga ved, laga bilen, klippa gräset mm?
Är det så jävla fel att tjejen kan snickra men inte laga mat?
Är det så skrämmande att tjejen tjänar mer pengar än vad killen gör?

Jag blir bara så jävla less. Ska vara singel tills jag dör! sad

Om det händer att du då och då plockar upp "wannabe" händiga killar kan det ju vara bra att någon gång då och då boosta deras ego genom att inte kunna starta motorsågen till exempel, för att sedan "lära" sig från dem och klara sig själv, om du förstår vad jag menar.

Märkesbög

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
Jag ser liksom ingen ljusning efter tre nobbar.

Bara 3? Säg till när du kommer upp till 30....

alliallo skrev:
Men en karl som sällan är hemma är ju perfekt, Inga bråk, ingen tid för romsntiskt fjant. Sedan uppskattar man varandra mera när man ses.

Exakt!

Den här tråden har blivit väldigt intressant!

Jag skulle kunna bäretta om en tjej kompis/ex/vän jag hade men det skulle ta tid, alla killar sprang ifrån henne längre bort än vad dom kunde se eftersom hon var inte "som alla andra".
Andra tjejer var också lite "ku-ku" i hennes närhet...
Hård hänt, rak på sak mm alltså allt man inte förväntar sig ifrån en tjej! O hon har fått ordning på sitt liv till sist men det tog ett tag o krävdes en del ändringar.

Till sist har hon hittat sitt stora kärlek! Men man måste ju börja nånstans...

Roos
9 april 2010
Grabber skrev:
O hon har fått ordning på sitt liv till sist men det tog ett tag o krävdes en del ändringar.

Man ska inte behöva ändra på sig för någon annans skull. Jag hade då hellre levt ensam än ändrat på mig för att någon skulle tycka om mig. Då är man ju inte längre sig själv rakt ut.

Musiker
472 Inlägg
9 april 2010
Problemet kanske är att du inte kan stå ut med att få "växellådsolja i sågen" någon gång ibland wink  Man måste låta folk göra fel också så länge det inte är livsfarligt...
Dina killar kanske inte nöjer sig med att alltid ägna sig åt "kvinnosysslor" bara för att du är bättre än dem på allt "mansgöra"...

Till och med jag har börjat lära mig att inte förvandlas till en  hemkunskapslärare när frugan står i köket! lol

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2010
Roos skrev:
Grabber skrev:
O hon har fått ordning på sitt liv till sist men det tog ett tag o krävdes en del ändringar.

Man ska inte behöva ändra på sig för någon annans skull. Jag hade då hellre levt ensam än ändrat på mig för att någon skulle tycka om mig. Då är man ju inte längre sig själv rakt ut.

Inte riktigt så menar jag. Hon var näst intill extrem i sina uttal - det var det som var hennes största minus.

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Hedning skrev:
alliallo skrev:
Nytt nick..
Vad är det som gör att en kille drar bara för att tjejen är händig?
Vad är det som får er killar att springa bara för att en tjej kan starta motorsågen, hugga ved, laga bilen, klippa gräset mm?
Är det så jävla fel att tjejen kan snickra men inte laga mat?
Är det så skrämmande att tjejen tjänar mer pengar än vad killen gör?

Jag blir bara så jävla less. Ska vara singel tills jag dör! sad

Om det händer att du då och då plockar upp "wannabe" händiga killar kan det ju vara bra att någon gång då och då boosta deras ego genom att inte kunna starta motorsågen till exempel, för att sedan "lära" sig från dem och klara sig själv, om du förstår vad jag menar.

Jag förstår vart du vill komma. Men när killen kikar in genom fönstret och säger att han ska lämna in sågen på service för att den inte startar vad gör jag då?  Står som ett fån, nickar och ler? Det är väldigt svårt för mig att dölja vad jag kan i vardagen. Jag kan inte låta pannan gå i kok bara för att han inte kan hantera den och ska spela matcho.

4 005 Inlägg
9 april 2010
Roos skrev:
Grabber skrev:

Det är ju inte bara för sig själv man ändrar på sig. Varför går man i skola? För att utbilda sig själv med kunskaper och förhoppningsvis bli en bättre mer intelligent människa.

Sålänge man inte inser att man har brister och försöker rätta dem så gott man kan så kan man väl klassa sig själv som förlorad.

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
jag inser absolut mina brister och är öppen med dom. MEN då får jag bara höra. "Du som är så händig" Eller: "Du som har råd varför anlitar du inte någon"

Roos
9 april 2010
linuslinje skrev:
Det är ju inte bara för sig själv man ändrar på sig. Varför går man i skola? För att utbilda sig själv med kunskaper och förhoppningsvis bli en bättre mer intelligent människa.

Sålänge man inte inser att man har brister och försöker rätta dem så gott man kan så kan man väl klassa sig själv som förlorad.

Varför då? Antingen tycker man om sig själv TROTS sina brister eller så har man helt enkelt dåligt självförtroende. Jag älskar tex mina vänner, men visstfan har de brister, men inget jag skulle be de ändra på för då är det inte längre samma person. Antingen gillar man någon eller så gör man det inte, hur svårt ska det behöva vara.

Isf är jag jävligt förlorad för jag skulle då aldrig ändra på mig. (Och skolan gick jag i för att jag var tvungen)

Sök