Bara jag som kände av det här var nära att inträffa igår??
http://www.pppress.se/index.php?option= … ;Itemid=34Fick intrycket vid nåt tillfälle att Polisen inte var där för o titta på....
Kan nån ge en bra förklaring varför starten till omkörningsträningarna flyttades
till andra sidan rakan.. Var ju mer än en bil som kom väääldigt fort ner mot rondellen.
Olyckan hängde i luften mer än en gång. Plus att lastbilschaffisarna från båten fick
köra en annan väg. Menar inte att det var fel men annars så brukar "vi" ju släppa förbi dem.
Tycker det har funkat bra alla andra år som det körts om bilar där. Detta kändes inte lika bra.
Men förklara gärna varför starten flyttades så jag med flera vet till en annan gång.
Problemet med att folk står på vägen är ju för att folk parkerar på trottoaren. Höll också
på att inträffa olyckor när bilar från trottoaren körde ut framför bilar som kör om. Bort med
dem så har man inte massa folk som ränner på vägen. Full eller nykter gör ingen skillnad för
det blir samma resultat vid en olycka. Tycker här är så pass mkt folk här på G.org som skriver
och läser inlägg men väl på plats så känns det ibland som bortblåst. Fanns ju t ex tillfälle igår
när bilar körde fort på fel ställe samt rev loss lite gummi på illa valda platser. Antingen accepterar
man läget att det är så här det är eller så får alla göra en ansträngning för att göra det bättre.
Detta är inget påhopp mot någon utan mina egna observationer från igår.
Tyckte det var en lyckad premiär o att det var bra att GSR styrde upp det hela.
Nu får framtiden visa hur det blir med myndigheterna resten av 2010.
Tack för mej. Ses snart igen i Ystad.
Mvh Tomas