3200
Sök

Info om 200sx s13

BMW ///M3
404 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#1
Tjenare, vill börja med att, ja jag har sökt men inte hittat tillräckligt bra svar.

Jag har börjat kolla lite på 200sx och gillar dom mer och mer men skulle behöva lite mer information om dom, dvs

¤ vad ska kolla extra noga på ?
¤ vanliga fel ?
¤ rost ?
¤ vilken prisklass ungefär får man räkna med att betala för en fin 200a ?
¤ när räknas en 200 ha gått "för långt" ?
¤ och till sist, jag vill inte behöva skruva mer än jag kan åka så hur mycket effekt klarar den för att man inte ska behöva oroa sig ?


Edit: hojta till om ni är sugna att sälja era för finns fan inga fräscha på blocket till bra pris smile
Senast redigerat av laaaarsson (23 april 2010)


marcus1
20 april 2010
#2
laaaarsson skrev:
Tjenare, vill börja med att, ja jag har sökt men inte hittat tillräckligt bra svar.

Jag har börjat kolla lite på 200sx och gillar dom mer och mer men skulle behöva lite mer information om dom, dvs

¤ vad ska kolla extra noga på ?
¤ vanliga fel ?
¤ rost ?
¤ vilken prisklass ungefär får man räkna med att betala för en fin 200a ?
¤ när räknas en 200 ha gått "för långt" ?
¤ och till sist, jag vill inte behöva skruva mer än jag kan åka så hur mycket effekt klarar den för att man inte ska behöva oroa sig ?

*Vevras, Kolla så den varit lugnt körd. Annars att den har ett ordentligt oljekylsystem. Som den saknar original.

*40.000:- tror jag i alla fall.

*Individuellt vad man tycker, jag tycker allt över 15.000mil är mycket. men dom är ju äldre så 20.000mil kanske. Allt hänger ju på hur man sköter sin bil. Tror den står pall för strax under 300hk som dom flesta bilar. Med riktig oljekylning. Försök hitta en gubbkörd lågmilare som är pedantskött smile Finns faktiskt några sånna exemplar kvar. Kan inte fördjupa mig mer än så då jag inte är expert på dessa bilar.
Senast redigerat av Arenwik (20 april 2010)

782 Inlägg
20 april 2010
#3
laaaarsson skrev:
Tjenare, vill börja med att, ja jag har sökt men inte hittat tillräckligt bra svar.

Jag har börjat kolla lite på 200sx och gillar dom mer och mer men skulle behöva lite mer information om dom, dvs

¤ vad ska kolla extra noga på ?
¤ vanliga fel ?
¤ rost ?
¤ vilken prisklass ungefär får man räkna med att betala för en fin 200a ?
¤ när räknas en 200 ha gått "för långt" ?
¤ och till sist, jag vill inte behöva skruva mer än jag kan åka så hur mycket effekt klarar den för att man inte ska behöva oroa sig ?

kolla på www.nogs.se där hittar du all infomation du kan tänka dig!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

BMW ///M3
404 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
#4
Okej, tack så mycket smile


7 120 Inlägg
21 april 2010
#5
40-45 000 är bra pris för en fin. Se till att en oljekylare sitter monterad och att rost inte börjat komma i skärmkanter, tröskel och under vingen om sådan finnes smile

95 Inlägg
21 april 2010
#6
Letar också, så vi gör gemensam sak smile Lycka till!

BMW ///M3
404 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
#7
Tackar, ja desamma tongue men tycker de är dåligt med dom på blocket big_smile


95 Inlägg
21 april 2010
#8
Haha ja, alldeles för några till vettigt pris tongue man vill inte ha sönderlekt maskin heller sad

BMW ///M3
404 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#9
nej håller med dig jim, så kom igen nu flickor jag vet att nån är sugen att sälja hör av er isf big_smile


95 Inlägg
23 april 2010
#10
exakt! sälj sälj sälj, utan lagerras tack! big_smile

95 Inlägg
23 april 2010
#11
Vilken prisklass kollar du i larsson btw? big_smile

7 120 Inlägg
23 april 2010
#12
Kom och köp min, inga ras inte. Ska vi säga 50 000? smile

95 Inlägg
23 april 2010
#13
Varför säljer du din yikes?!

7 120 Inlägg
23 april 2010
#14
Säljer den inte, men får man ett bra bud så wink

95 Inlägg
23 april 2010
#15
Haha phew... vart rädd att du tröttnat... helvetes fin bil, 40 får du x'D

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 april 2010
#16
-Köp inte en utan oljekyl som är trimmad till mer än 200hk för att vara på den säkra sidan. Vevlagrerna är den svaga punkten på bilen

-Motorns namn är CA18DET (bra att veta)

-Drar inte så farligt för en sportbil sålänge man inte varvar turbon (om du vill snålköra altså)

-personligen skulle jag slänga på en bromsad diff om möjligt. (dock inget krav för dig som inte är väghållningskåt)

-akta dig för rost!!!!! (viktigt) det är som cancer, finns det lite så slutar det aldrig att växa och blir dyrt i längden.

-rekommenderas inte för vinterkörning

-Kolla nogs.se's köpguide


BMW ///M3
404 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#17
eddhedd: bra info! tackar

Jimb: nja mer än 40 har jag ingen lust att punga ut big_smile


BMW ///M3
404 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#18
ThisIsBlackSunshine: ja jag såg nog den jag med har jag ett svagt minne av smile


782 Inlägg
23 april 2010
#19
ThisIsBlackSunshine skrev:
Såg nån S14 för 40.000..högerstyrd och automat tror ja de va tongue dock var det ett tag sen big_smile

usch och fy lollol

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

465 Inlägg
24 april 2010
#20
köp min  smile


Sök