3062
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

Avstängd
1 418 Inlägg
31 december 2013
Hybridsmurfen skrev:
Johan85 skrev:
it_mutt skrev:
Tror inte det är hans egna annons;

Bilden; Plats; Hisingen, Göteborg

Annonsen; Örebo

Däremot verkar ju i vilket fall som annonstexten vara den samma...men det är klart han vill tjäna en hacka wink

Gott nytt alles!

kanske va ute på en tripp och tog en bild?smile

Borde då varit en LSD-tripp. Bilden är ju tagen från en annons?

han tyckte kanske bilen och det han ville säga va samma:D lika annons som på bilden;) istället för lika bil som på bilden:P
Senast redigerat av Johan85 (31 december 2013)

StukFöreBruk
134 Inlägg
1 januari 2014
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_9 … 6.htm?aw=1

Är han seriös med det priset lr har han skrivit fel?

Avstängd
1 418 Inlägg
1 januari 2014
kardanknut skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_945_51361696.htm?aw=1

Är han seriös med det priset lr har han skrivit fel?

finns nog nån p18 som vill ha till tokstylade volvo:)

tabort fjädrarna och spraka in plåten så är man ju på elmia direkt med lysena:)
Senast redigerat av Johan85 (1 januari 2014)

7 394 Inlägg
1 januari 2014
Hybridsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:
Hybridsmurfen skrev:
PL Reggad (1800kr att regga i Sve)

Ah. Gamlingen hann före...

Vad betyder PL Reggad?

/Benny

Bilen är polsk-reggad. Inga svenska skyltar alltså.

mkt big nono på den bilen meo,, personligen tror jag den antingen ar krockad å lagad i polen,, eller stulen å id bytt i Polen

25 Inlägg
1 januari 2014
http://mobil.blocket.se/jonkoping/V70_n … 11&w=3

Rätt mycket humor i den här. Mycket fina omskrivningar av en gammal polisbil.

- "så nära en R-design man kan komma".
- "förstärkta aluminiumfälgar"
- "taxistolar fram och skinn i baksätet"

Så Volvos billigaste tygklädsel blir taxistolar och det mysiga galonbaksätet från polisbilen blir skinn...
Sen är jag ingen expert men förstärker polisen sina fälgar? Hur gör man det?
I övrigt är bilen som sådan säkert ok, men just dessa grejer tyckte jag var lite kul.

Edit: priset är väl lite väl tilltaget också va?
Senast redigerat av Taximannen (1 januari 2014)

111 Inlägg
1 januari 2014
Taximannen skrev:
http://mobil.blocket.se/jonkoping/V70_n_polisbil_51284159.htm?ca=11&w=3

Rätt mycket humor i den här. Mycket fina omskrivningar av en gammal polisbil.

- "så nära en R-design man kan komma".
- "förstärkta aluminiumfälgar"
- "taxistolar fram och skinn i baksätet"

Så Volvos billigaste tygklädsel blir taxistolar och det mysiga galonbaksätet från polisbilen blir skinn...
Sen är jag ingen expert men förstärker polisen sina fälgar? Hur gör man det?
I övrigt är bilen som sådan säkert ok, men just dessa grejer tyckte jag var lite kul.

Edit: priset är väl lite väl tilltaget också va?

Dumt fan att skriva polisbil i annonsen. Skulle aldrig i mitt liv köpa en fd polisbil. Större skrothögar går inte att hitta.

7 394 Inlägg
1 januari 2014
många tycker det är coolt med gammla polisbilar, kanske beror på just mkt myter runt dem, som vassare motorer värre allt typ,,

det enda polisbilar har värre är just generator batteri, samt värre fjädrar å dämpare,, std bromsar tror jag
sen att dem fått smaka på allt vi kan tänka oss att INTE göra med en bil är en annan sak

111 Inlägg
1 januari 2014
granadadr skrev:
många tycker det är coolt med gammla polisbilar, kanske beror på just mkt myter runt dem, som vassare motorer värre allt typ,,

det enda polisbilar har värre är just generator batteri, samt värre fjädrar å dämpare,, std bromsar tror jag
sen att dem fått smaka på allt vi kan tänka oss att INTE göra med en bil är en annan sak

Sista snutbilen jag körde (den hade varit i tjänst två veckor tidigare) så kunde jag vrida på ratten ett halvt varv innan hjuen rörde på sig. Vissa är fan livsfarliga.

Kan säga att från vad jag har sett är jag fullkomligt övertygad av att allt inte går rätt till när polisbilar besiktas. Ingen chans att de skulle gå igenom en "civil" besiktning.

Jag har sett en XC70 där hjulupphängningen fram hade fullkomligt skilts sig från karossen. Bilen lyftes upp och framhjulen åkte i backen med bromsar, fjädrar, länkarmar etc.

7 394 Inlägg
1 januari 2014
Doc_152 skrev:
granadadr skrev:

Sista snutbilen jag körde (den hade varit i tjänst två veckor tidigare) så kunde jag vrida på ratten ett halvt varv innan hjuen rörde på sig. Vissa är fan livsfarliga.

Kan säga att från vad jag har sett är jag fullkomligt övertygad av att allt inte går rätt till när polisbilar besiktas. Ingen chans att de skulle gå igenom en "civil" besiktning.

Jag har sett en XC70 där hjulupphängningen fram hade fullkomligt skilts sig från karossen. Bilen lyftes upp och framhjulen åkte i backen med bromsar, fjädrar, länkarmar etc.

tror också så,, likaså kommunbilar,, våra bilar är bara skit. airbag lyser osv osv men nog faan går de igenom sbp,, suck tror inte ens de besiktigas,
Senast redigerat av granadadr (1 januari 2014)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 januari 2014
granadadr skrev:

Nja inte riktigt...

https://www.youtube.com/watch?v=fyh2-sQbSHs

Autotech

7 394 Inlägg
1 januari 2014
Busgrabb skrev:
granadadr skrev:

Nja inte riktigt...

ja och hur många av dem detaljerna har med själva bilen att göra?? hmm ungefär som jag sa wink allt annat är ju polisutrustning,, som svårt att göra en polisbil utan polisutr wink

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 januari 2014
granadadr skrev:
Busgrabb skrev:
granadadr skrev:

Nja inte riktigt...

ja och hur många av dem detaljerna har med själva bilen att göra?? hmm ungefär som jag sa wink allt annat är ju polisutrustning,, som svårt att göra en polisbil utan polisutr wink

Ja en del skit som är ointressant men mera förstärkningar och skydd än du nämnde.

Autotech

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
1 januari 2014
Rydell skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_E36_V6_Rod_Cabrio_Otroligt_snygg_69_000___50443312.htm?ca=23_15&w=3

"BMW V6 *rak sexa* M52B20-206S3 VANOS"

En 2Liters växellåda..
Ofan.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Finraggare
2 381 Inlägg
1 januari 2014
BigBen skrev:
Tittade närmare på BMW:n och cabben ser lite "hemsnickrad" ut. Tveksam om det är original.

Han skriver att serviceboken är "stulen", det är väl det sista en biltjuv skulle bry sig om, eller?

Man skall aldrig säga aldrig. Jag fick rutan inknackad och de snodde allt som låg i handskfacket. De kom över fint byte så som parkeringsskiva, ett tomfodral till mora träsk, servicebok och manual, två tändstift, nyckeln till att justera coilovers samt en laddkabel till en sonyericsson från 1998. Finns träskallar till allt antar jag...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

46 Inlägg
1 januari 2014
kameramannen skrev:
BigBen skrev:
Tittade närmare på BMW:n och cabben ser lite "hemsnickrad" ut. Tveksam om det är original.

Han skriver att serviceboken är "stulen", det är väl det sista en biltjuv skulle bry sig om, eller?

Man skall aldrig säga aldrig. Jag fick rutan inknackad och de snodde allt som låg i handskfacket. De kom över fint byte så som parkeringsskiva, ett tomfodral till mora träsk, servicebok och manual, två tändstift, nyckeln till att justera coilovers samt en laddkabel till en sonyericsson från 1998. Finns träskallar till allt antar jag...

Nej, det är sant.
Än är väl inte den siste idioten född tror jag.

111 Inlägg
1 januari 2014
Busgrabb skrev:
granadadr skrev:

Nja inte riktigt...

Jaja, men tror du verkligan att de där förstärkta delarna sitter kvar? Köper du en beggad beggad, dvs inte direkt från RPS så är det utbytt med biltemadelar som en vanlig svenssonvolvo.

Och iom att det inte finns någon som helst kontroll av bilarna så är det första man gör med en nypansionerad polisbil är att byta slitagedelar. Knappast att du får tag så superpolisfjädrar etc. Utan det är standardelar från volvo/mekonomen/skruvat/biltema etc.

42 Inlägg
1 januari 2014

en fantastisk bil rena utställnings ex bilen har stipes även bak samma som fram dom är inmålade den går fantastiskt bra drar bara ca 3-4 dl milen den perfekta pendlar bilen byggt av profs mycket omtyck av alla inkl bilprovningen precis besiktigad självklart felfri bilen kan även bytas mot annan säljes pga jag börjar med nästa projekt

Nej snälla börja inte med fler projekt sad

1 322 Inlägg
1 januari 2014

Hellre svetsblänk än titta på den där...tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

7 394 Inlägg
1 januari 2014

jag tycker den är lite cool,, skulle inte vilja ha den själv dock,,

sen så står det ju att bilen är byggd av andra wink

Sök