3733
Sök

Extra bränslepump volvo 940 turbo

127 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder..
Tänkt sätta dit en extra soppa pump, har ju bara en i tankten, tänkte sätta en i mitten av bilen ( typ som 740 ) blir det någon skillnad? Dödar jag orginalpumpen om jag sätter dit en extra? Ret ut sagt, fungerar det?, Och isåfall, hur gör jag med kablarna, skarva från pumpen i tanken?

354 Inlägg
25 april 2010
Naddut skrev:
Som rubriken lyder..
Tänkt sätta dit en extra soppa pump, har ju bara en i tankten, tänkte sätta en i mitten av bilen ( typ som 740 ) blir det någon skillnad? Dödar jag orginalpumpen om jag sätter dit en extra? Ret ut sagt, fungerar det?, Och isåfall, hur gör jag med kablarna, skarva från pumpen i tanken?

Det är plus minus noll om du lägger dubbla pumpar på en och samma "slang"... Om du lägger dubbla pumpar ska du lägga båda i tanken och från båda till ett Y stycke och sen vidare till motorn.. Men lägg en walbro istället smile tror du klarar dig bra med de! pallar rätt så mycket!

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

127 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
maattias skrev:
Naddut skrev:
Som rubriken lyder..

Det är plus minus noll om du lägger dubbla pumpar på en och samma "slang"... Om du lägger dubbla pumpar ska du lägga båda i tanken och från båda till ett Y stycke och sen vidare till motorn.. Men lägg en walbro istället smile tror du klarar dig bra med de! pallar rätt så mycket!

MVH.

okey. räker med en walbro antar jag?
Tack för svaret smile

354 Inlägg
25 april 2010
Naddut skrev:
maattias skrev:
Naddut skrev:
Som rubriken lyder..

MVH.

okey. räker med en walbro antar jag?
Tack för svaret smile

jodå, räcker med en smile En walbro 255l (den vanligaste), vill säga flödar upp till 255l i timmen. Klarar nog kring 500hk utan problem, så de ska nog gå fint smile

MVH.
Senast redigerat av maattias (25 april 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

26 april 2010
orginal pumpen i tanken går i god för ca 6bars tryck så där e nog inget problem;)

10 287 Inlägg
26 april 2010
Kör du 6 bar så har du problem. För då har du inte mycket flöde kvar från den pumpen.
Man måste alltid korrelera flöde mot tryck för att det skall bli vettigt.

/Göran

volvo_940R skrev:
orginal pumpen i tanken går i god för ca 6bars tryck så där e nog inget problem;)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök