3165
Sök

Nissan 200sx s13-92 trim

303 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
hej!
är sugen på att trimma skutan nu, har letat upp alla delar som skall behövas till steg3 trimmet.
allt går loss för ca:24000:- och i slutändan landar man på ca, 300 häst.
men nu undrar jag, ja vill ju gärna veta att den går som den ska i motor innan man börjar ösa i trim, dvs vevlager, stakar kolvar ev, kolvringarna. men det är ju ett helt företag att granska de å rengöra eventuellt byta. hur går man enklast till väga med detta? antar att det enda rätta är att lyfta ur maskin å börja skruva isär men kan man kanske börja i mindre skala? det är iaf inga missljud från morotn men man kan ju inte vara säker på att vevlagren inte e trötta då jag inte vet hur den skötts utav tidigare ägare! den har trots allt gått 17k mil. en avstickare med här, nån som vet vad orginalkoppling är god för i en 200sx s13-92? klarar den 300hk eller bör man uppgradera?

mvh//_Blitz_

1 212 Inlägg
25 april 2010
släng ner några ord på pm till:  http://www.garaget.org/MrCarfreak
tror nog att han har svar på dina frågor.

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

303 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
ThisIsBlackSunshine skrev:
De går ju att göra komptest.. eller finns ett bättre test som är snarlikt.. vet inte va det heter bara, kan det heta leakdown något? tongue de berättar ganska mycket om skicket på motorn invändigt smile

ok vet du var man gör detta test? priser osv? måste motorn vara ur eller kan man bara rulla dit?

mvh

Truck förare
273 Inlägg
25 april 2010
me den motorn så hade ja gått igenom den helt för ja vet att den har inte gått precis lugnt i sina dagar..
och kopplingen tycker ja du skall uppgradera om du vill att det skall hålla..

Truck förare
273 Inlägg
25 april 2010
du skulle ju kunna kolla me denna killen va han säger för han har ju ägt den
http://www.garaget.org/A23
Senast redigerat av Larzzon nr1 (25 april 2010)

303 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
okok, mjo de kan ju va smartast men får riva ner den i höst/vinter isf! vill ju njuta lite av bilen nu i sommar.
jag mailade han och en annan tidigare ägare för 2 dagar sedan men inget svar från någon=/
mvh

Sök