3863
Sök

Corvette C5

70 Inlägg
14 juni 2006
vi hade bättre tid än en c5 på tullinge i helgen

733 Inlägg
14 juni 2006
allt beror fortfarande oxå på men som kör bilen.
som tex, de kommer inte spela roll om ja har 640 hästar.. min bil kommer bli rastad många gånger. för ja e ingen van busförare... än... ;D

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

1 723 Inlägg
15 juni 2006
Fp3pba skrev:

det beror helt på dig som förare. kan du köra bra kan du piska en hel del andra trimmade bilar med en originalbil.

10 287 Inlägg
15 juni 2006
Korrekt. Stefan i Garaget (TTR Stefan) körde 13.0 med sniktrimmad Volvo 740 på Tullinge , olättad, barnstol, ....

/Göran

falloutboy skrev:
Fp3pba skrev:

det beror helt på dig som förare. kan du köra bra kan du piska en hel del andra trimmade bilar med en originalbil.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
15 juni 2006
Återigen TTR Stefan som 1993 körde 9.3/402m med sin "gat"-Volvo-240. Toklättad och välter i kurvor men kung rakt fram.

/Göran

mrcelica skrev:
Men hallå, wo tha fuck bryr sig att en Saab rastar en Corvette ? Är det bara hur snabbt bilen tar sig från 0-100 som gäller ? Då kan man ju köpa sig en gammal tvåförti, plocka ut 1000hk och sedan vara kung och skratta åt alla andra med Porschar,Supror M3'or Ferraris o annat slött...

Lägg ned !

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

35 Inlägg
15 juni 2006
Sharky skrev:
Men....
Är det inte stor skillnad mellan en C5 och en C6 Z06?

/Göran

Jo visst, ca 150 hk, massor av vrid, vikt m.m. Det var därför jag la till ;-) gubben i slutet.

Jag var lite provocerande eftersom MrJetta i flera trådar har talat om sin och nu brorsans bilar och deras förträfflighet i olika race. Tänkte att han skulle få testa mot en bil som direkt från fabrik kör 1/4-milen på låga-medel 11'or och med en sluthastighet på över 200 km/h samt har dragit runt Nurburgring på 7:42:9. Inga tider jag skulle klara förvisso eftersom jag inte är en tillräckligt skicklig förare, men något säger mig att inte heller MrJetta är en superförare. Jag kan dock ha helt fel här och då får jag kanske stryk i ett race?! :-D

Annars håller jag med de som har påpekat att en bil inte bara handlar om hur snabbt den går rakt fram. Om så vore fallet kunde man ta en gammal Volvo och trimma den tills den klår det mesta, rakt fram i varje fall. Nej, en bil handlar om känslor, drömmar, image m.m. Ibland och för vissa kan allt detta uppfyllas genom en trimmad bil, dock inte för mig.

MrJetta: Snygg bild på din farsas Ferrari 355. En klar favorit hos mig. Ber dig däför att lägga upp fler bilder. Du har en länk till en fotosida i ett svar här ovanför. Gärna bilder från sidan och bakifrån och i olika miljöer om möjligt.
Senast redigerat av Congaman (15 juni 2006)

Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande

1 256 Inlägg
16 juni 2006
Mr_Jetta skrev:
inte mycket att hurra över en kille i en corvette c5 drodde han var skit cool och la sig jämsides , sen försökte dra ifrån oss men fick så mycket pisk av brorsans 9-3 aero SS, med utbytt motor till 9-3 SC Aero V6 motor ,nya vevstakar,Nordic kolvar Mod block , 3" avgas , Byte till garret turbo , fetare intercooler , super Sportkoppling , nya Spridare , ny Bränslepump sen i nästa rödljus vågade han inte

det jag vill komma fram till är , vad är det för motor i en C5 och hur många hk och nm , kan inte vara mycket eftersom han inte hade en chans

Corvette C5 (ORGINAL) V8 345 hk (utan överladdning)
Saab 9-3, Med överladdad motor som dessutom är modifierad till MAX..

HALLÅÅÅ(!)

Det är ju inte ens rättvist och jämföra.. Lägg på lite överladdning på vetten.. HOPPSAN 500-600 hästar. sen så kan du ju se om ni hade legat och kört på kurviga småvägar..

Carpenter
310 Inlägg
16 juni 2006
Jonni skrev:
Mr_Jetta skrev:
inte mycket att hurra över en kille i en corvette c5 drodde han var skit cool och la sig jämsides , sen försökte dra ifrån oss men fick så mycket pisk av brorsans 9-3 aero SS, med utbytt motor till 9-3 SC Aero V6 motor ,nya vevstakar,Nordic kolvar Mod block , 3" avgas , Byte till garret turbo , fetare intercooler , super Sportkoppling , nya Spridare , ny Bränslepump sen i nästa rödljus vågade han inte

det jag vill komma fram till är , vad är det för motor i en C5 och hur många hk och nm , kan inte vara mycket eftersom han inte hade en chans

HALLÅÅÅ(!)

Det är ju inte ens rättvist och jämföra.. Lägg på lite överladdning på vetten.. HOPPSAN 500-600 hästar. sen så kan du ju se om ni hade legat och kört på kurviga småvägar..

Eller så kan du lägga till lite cylindrar på saaben? Det där är ett dödläge känner du inte det?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

1 256 Inlägg
16 juni 2006
Delerium skrev:
Jonni skrev:
Mr_Jetta skrev:

HALLÅÅÅ(!)

Eller så kan du lägga till lite cylindrar på saaben? Det där är ett dödläge känner du inte det?

I din fantasi kanske?

8 883 Inlägg
16 juni 2006
Mr_Jetta........och jag tror fortfarande på tomten

Fotograf på tierpidag.se

Leg. Spådam
816 Inlägg
16 juni 2006
Jaha? Jag har blivit omkörd i min 525 hästars Mercury, det betyder inte att de skulle "piska" mig in real life... Det är skillnad på att "köra" och köra...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Carpenter
310 Inlägg
16 juni 2006
Jonni skrev:
Delerium skrev:
Jonni skrev:

HALLÅÅÅ(!)

I din fantasi kanske?

Helt allvarligt så kommer det alltid finnas en mindre snabbare bil som alltid kommer köra om dig vare sig du har 300 cylindrar 4000 liter motorvolym eller en liten 6:a på 250hk med massage. Är det nånting man lessnar på så är det alla människor som stirrar blint på orginal papper osv, och som sedan använder det som ursäkt när det väl går dåligt man bli omkörd osv.

Man kan inte höja en bil till skyarna och sen säga att det aldrig går att bli omkörd eller skylla på trimmning du skrev själv att "ge corvetten överladdning så ska vi se"

Då skriver jag det igen ge saaben mer volym mer cylindrar och allt som kommer till där sen kan vi börja prata

Jag tror det nog ligger i din fantasi grabben

35 Inlägg
17 juni 2006
MrJetta: Var är bilderna? Har gått en vecka sedan du fick en länk där du kunde ladda upp dem. Du kan ju också ladda upp bilder här på garaget.

Delrium: Självklart skall man inte skylla på en massa saker om man förlorar ett race. Men faktum kvarstår, nämligen att det inte är särskilt intressant med ett race mellan två bilar som har helt olika förutsättningar. Jag tror inte att någon skulle bli särskilt impad om jag lyckades piska en SAAB eller Volvo etc med 300-400 ponnies under huven. Inte heller skulle någon bli impad om jag fick pisk av en Evo eller Supra med 800-1000 hk. Skillnaden är så uppenbar at utgången av ett sådant race knappast kan förvåna någon.

Det som däremot imponerar på många är att Corvette o då särskilt Z06:an kan köra lika med Ferrari, Lamborghini, Ford GT m.fl. som kostar 2-3 ggr så mycket som Vetten. Men som sagt, detta är bara intressant i ett race. Att äga en bil består av så mycket annat som jag redan har skrivit ovan.

Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande

Carpenter
310 Inlägg
17 juni 2006
Congaman skrev:
MrJetta: Var är bilderna? Har gått en vecka sedan du fick en länk där du kunde ladda upp dem. Du kan ju också ladda upp bilder här på garaget.

Delrium: Självklart skall man inte skylla på en massa saker om man förlorar ett race. Men faktum kvarstår, nämligen att det inte är särskilt intressant med ett race mellan två bilar som har helt olika förutsättningar. Jag tror inte att någon skulle bli särskilt impad om jag lyckades piska en SAAB eller Volvo etc med 300-400 ponnies under huven. Inte heller skulle någon bli impad om jag fick pisk av en Evo eller Supra med 800-1000 hk. Skillnaden är så uppenbar at utgången av ett sådant race knappast kan förvåna någon.

Det som däremot imponerar på många är att Corvette o då särskilt Z06:an kan köra lika med Ferrari, Lamborghini, Ford GT m.fl. som kostar 2-3 ggr så mycket som Vetten. Men som sagt, detta är bara intressant i ett race. Att äga en bil består av så mycket annat som jag redan har skrivit ovan.

Congaman håller helt med dig corvetten är en stadig jäkligt snabb bil, men det är just när dom börjar med det där men du har turbo, har inte den. Hade inte vart så kul om allt såg likadant ut

Sen står det iofs att han e bilförsäljare också insöad kanske? smile

1 256 Inlägg
19 juni 2006
Hur kom vi in på vad jag sysslar med?

Jo just det, varför tror du man sorterar in bilar i olika klasser på strippen?

Bakhjulsdrift utan Överladdning
Framhjulsdrift med Överladdning
osv..

smile

allt är möjligt,

puss på dig Delerium
Senast redigerat av Jonni (19 juni 2006)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 juni 2006
Säger inget mer än ett stort jävla LOL!

Bmw osv..

321 Inlägg
19 juni 2006
falloutboy skrev:
-Ncs- skrev:
Har redan en helt ok uppgraderad SAAb så ja skulle ta vetten smile

är det vad som är viktigt? att man kan "ta" alla andra? hade jag velat "ta" alla andra hade jag lagt ner mer pengar på en annan bil eller trimmat upp den här. Men vi har ju alla olika prioriteringar.

Haha, kom in i matchen grabben! Jag har väl aldrig sagt att jag ska "ta" en vette, men nu pratade vi om att man hade fått välja en av dom bilarna å sätta in i sitt egna garage!... haha

Tough ain´t...ENOUGH!

311 Inlägg
19 juni 2006
tror du mest vill skryta om vad det är i Saaben faktiskt wink

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

321 Inlägg
19 juni 2006
Gladen skrev:
tror du mest vill skryta om vad det är i Saaben faktiskt wink

Näee, är ju faktist inte så mkt att skryta med, finns ju standard bilar idag som är och nosar på samma effekt smile...P.s effekt är inte till för att skryta med utan för att upplevas wink

Tough ain´t...ENOUGH!

1 723 Inlägg
20 juni 2006
-Ncs- skrev:
falloutboy skrev:
-Ncs- skrev:
Har redan en helt ok uppgraderad SAAb så ja skulle ta vetten smile

är det vad som är viktigt? att man kan "ta" alla andra? hade jag velat "ta" alla andra hade jag lagt ner mer pengar på en annan bil eller trimmat upp den här. Men vi har ju alla olika prioriteringar.

Haha, kom in i matchen grabben! Jag har väl aldrig sagt att jag ska "ta" en vette, men nu pratade vi om att man hade fått välja en av dom bilarna å sätta in i sitt egna garage!... haha

nä men resten snackade om att "ta" andra bilar.... jaja... ibland är man ivrig wink

Sök