KRIIIG! Eller alltså, det kommer att bli det, någon gång under trådens liv. I'm willing to bet.
"Vad kostar de att försäkra?" <-- Du nyttjar dina personuppgifter och går ut på blocket eller dylikt och tar random varianter av dessa två bilar och jämför på bolag som man kan kolla försäkringspris via internet.
Försäkringsfrågor är omöjliga.
En BMW 325/328, nästan 200 häst(192/193) häst, samma pris i inköp som ovanstående samt lekvänliga/sladdvänliga. Som ett ösande exempel. Men av Saaben vs. Volvon hade jag satsat på Saaben, 9-5:an är mycket bil för pengarna, S40:n är säkert bra bil för pengarna också, men tror inte det är lika mkt som för Saaben, vars andrahandsvärde är helt åt skogen.
Vanliga fel på Saaben; bakvagnsbussningarna som Saab kör med själva är inte superduper, byt ut mot polyuretan eller väldigt ny originalbussningar. Oilsludge; se till att den 9-5a du hittar har uppgraderad vevhusventilation, annars kan det bli dyrt utav bara f*n. Bensintanks-armaturet är lite taskigt, kan ge sig om man har otur; drygt med läckage men det är lättåtkomligt att fixa själv. Sen kommer jag inte på något mer såhär på rak arm, finns garanterat fler grejer, och jag kan inte ett jota om S40, mer än att den är syskon med Mitsubishi Någonting(har för mig Galant eller Carisma).
Senast redigerat av Mechanimal (28 april 2010)
"When innovation meets passion!"