3110
Sök

Efterlysning av bilar till ljudinspelning för spel!

4 Inlägg
13 januari 2011
#21
Ha en Olds med en vass 455 (runt500hk) headers och nästan raka rör som slutar som sidepipes,bilen är körbar med.


552 Inlägg
13 januari 2011
#22
Enklast/dyrast vore att flyga över till staterna, där kryllar det av v8or... Ta kontakt med GBG perf. i Göteborg, kanske har dom kontakter där som kan ställa upp.

Bara ni har budgeten till det så löser det sig smile

Sound Designer
53 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#23
Hej, har du något video eller ljudklipp så att det går att höra hur den låter?

Jag vill minnas att jag svarat på detta tidigare, men denna och ett par andra svar verkar ha försvunnit?

Mvh,
Max



Kowalski2010 skrev:
Ha en Olds med en vass 455 (runt500hk) headers och nästan raka rör som slutar som sidepipes,bilen är körbar med.

Sound Designer
53 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#24
Hej,

Jag tittar på den möjligheten att åka till LA där det finns bra folk, flygfält och utrustning i och med närheten till Hollywood. Däremot har jag inte så många kontakter där än.

Tack för tipset med GBG!

Är det någon som vet varför vi har så få gatbilar i Sverige med superchargers som går genom huven? Är det pga lagar och regler?

Mvh,
Max


Kibil skrev:
Enklast/dyrast vore att flyga över till staterna, där kryllar det av v8or... Ta kontakt med GBG perf. i Göteborg, kanske har dom kontakter där som kan ställa upp.

Bara ni har budgeten till det så löser det sig smile

552 Inlägg
17 januari 2011
#25
Audioslave74 skrev:
Hej,

Jag tittar på den möjligheten att åka till LA där det finns bra folk, flygfält och utrustning i och med närheten till Hollywood. Däremot har jag inte så många kontakter där än.

Tack för tipset med GBG!

Är det någon som vet varför vi har så få gatbilar i Sverige med superchargers som går genom huven? Är det pga lagar och regler?

Mvh,
Max


Kibil skrev:
Enklast/dyrast vore att flyga över till staterna, där kryllar det av v8or... Ta kontakt med GBG perf. i Göteborg, kanske har dom kontakter där som kan ställa upp.

Bara ni har budgeten till det så löser det sig smile


Det är ju det, men det finns många byggen vid sidan om, dvs inte gatregistrerade. Dessa ser man på tex. Black race, olika meet samt dragracing. Ta kontakt med klubbar som kan äldre jänkare, brukar oftast vara av den gamlaskolan.

Sound Designer
53 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#26
Hej igen, tack för dina svar!

Dragracing bilar brukar inte riktigt funka för oss, främst då ägarna ogärna vill köra bilarna mer än fort, rakt fram och väldigt korta sjok.

Finns det något mellanting av dragracers och vanliga muskelbilar, som också har större superchargers osv? Har du något förslag på klubbar? Med just denna typ av bilar har det varit ovanligt svårjobbat... Antar att många lägger mycket tid i garaget och fokuserar på tävlingarna.

Mvh,
Max

Kibil skrev:
Audioslave74 skrev:
Hej,

Jag tittar på den möjligheten att åka till LA där det finns bra folk, flygfält och utrustning i och med närheten till Hollywood. Däremot har jag inte så många kontakter där än.

Tack för tipset med GBG!

Är det någon som vet varför vi har så få gatbilar i Sverige med superchargers som går genom huven? Är det pga lagar och regler?

Mvh,
Max


Kibil skrev:
Enklast/dyrast vore att flyga över till staterna, där kryllar det av v8or... Ta kontakt med GBG perf. i Göteborg, kanske har dom kontakter där som kan ställa upp.

Bara ni har budgeten till det så löser det sig smile


Det är ju det, men det finns många byggen vid sidan om, dvs inte gatregistrerade. Dessa ser man på tex. Black race, olika meet samt dragracing. Ta kontakt med klubbar som kan äldre jänkare, brukar oftast vara av den gamlaskolan.

552 Inlägg
17 januari 2011
#27
Audioslave74 skrev:
Hej igen, tack för dina svar!

Dragracing bilar brukar inte riktigt funka för oss, främst då ägarna ogärna vill köra bilarna mer än fort, rakt fram och väldigt korta sjok.

Finns det något mellanting av dragracers och vanliga muskelbilar, som också har större superchargers osv? Har du något förslag på klubbar? Med just denna typ av bilar har det varit ovanligt svårjobbat... Antar att många lägger mycket tid i garaget och fokuserar på tävlingarna.

Mvh,
Max

Har ni inte någon deadline så är det nog inte så svårt dock tidsdödande att jaga efter kontakter i sånna kretsar. Men jag tycker ändå ni ska fokusera på mer än Sverige, tex. Finland och Tyskland. I Tyskland finns det med mycket stor sannolikhet ett par föreningar eller klubbar som sysslar med jänkare... I tex. Usa kryllar det med stora jänkare med olika mycket trim på gatorna, Detta till följd av avspända regler/stadgar etc.

Användbara länkar:

http://musclecarclub.com/main.shtml
http://forum.musclecars.nu/forumdisplay … 7f&f=3
Senast redigerat av Kibil (17 januari 2011)

194 Inlägg
17 januari 2011
#28
Jag har en Mustang med 351 cleveland med headers och raka rör smile

Sound Designer
53 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#29
Tack! Mycket bra information! big_smile

Kibil skrev:
Audioslave74 skrev:
Hej igen, tack för dina svar!

Dragracing bilar brukar inte riktigt funka för oss, främst då ägarna ogärna vill köra bilarna mer än fort, rakt fram och väldigt korta sjok.

Finns det något mellanting av dragracers och vanliga muskelbilar, som också har större superchargers osv? Har du något förslag på klubbar? Med just denna typ av bilar har det varit ovanligt svårjobbat... Antar att många lägger mycket tid i garaget och fokuserar på tävlingarna.

Mvh,
Max

Har ni inte någon deadline så är det nog inte så svårt dock tidsdödande att jaga efter kontakter i sånna kretsar. Men jag tycker ändå ni ska fokusera på mer än Sverige, tex. Finland och Tyskland. I Tyskland finns det med mycket stor sannolikhet ett par föreningar eller klubbar som sysslar med jänkare... I tex. Usa kryllar det med stora jänkare med olika mycket trim på gatorna, Detta till följd av avspända regler/stadgar etc.

Användbara länkar:

http://musclecarclub.com/main.shtml
http://forum.musclecars.nu/forumdisplay … 7f&f=3

Sound Designer
53 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#30
Hej Robin,

Tack för svar, klart intressant! Har du några ljudklipp man kan få höra? Finns bilen i Höör som din profil antyder?

Mvh,
Max


Robin86 skrev:
Jag har en Mustang med 351 cleveland med headers och raka rör smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 januari 2011
#31
Kan säga att i sommar kommer min bil vara klar.
En lite små trimmad (uppskattat 250-280hk) Ford 302" med Magnaflow system ifall det skulle vara intressant.

Har film på Cobran som nämndes tidigare (sent svar).
http://www.youtube.com/watch?v=8fR5n5LbgKo
Varvade dock som mest i slutet till cirka 4k

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

194 Inlägg
18 januari 2011
#32
Audioslave74 skrev:
Hej Robin,

Tack för svar, klart intressant! Har du några ljudklipp man kan få höra? Finns bilen i Höör som din profil antyder?

Mvh,
Max


Robin86 skrev:
Jag har en Mustang med 351 cleveland med headers och raka rör smile


Eh ska ha någon liten snutt här på datorn någonstans! Ska försöka hitta dom! Och ja, bilen finns i Höör. Mvh Robin

Sound Designer
53 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#33
Robin86 skrev:
Audioslave74 skrev:
Hej Robin,

Tack för svar, klart intressant! Har du några ljudklipp man kan få höra? Finns bilen i Höör som din profil antyder?

Mvh,
Max


Robin86 skrev:
Jag har en Mustang med 351 cleveland med headers och raka rör smile


Eh ska ha någon liten snutt här på datorn någonstans! Ska försöka hitta dom! Och ja, bilen finns i Höör. Mvh Robin

Hittade du något ljudklipp?

Mvh,
Max

194 Inlägg
21 januari 2011
#34
Audioslave74 skrev:
Robin86 skrev:
Audioslave74 skrev:
Hej Robin,

Tack för svar, klart intressant! Har du några ljudklipp man kan få höra? Finns bilen i Höör som din profil antyder?

Mvh,
Max




Eh ska ha någon liten snutt här på datorn någonstans! Ska försöka hitta dom! Och ja, bilen finns i Höör. Mvh Robin

Hittade du något ljudklipp?

Mvh,
Max

Tjenare. Letade precis men hittade inget sad Men räcker det med lite torrgasning så kan jag ju bara öppna garageportarna och starta bilen? Mvh

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 januari 2011
#35
Fel säsong för att spela in balla v-8 ljud, lite halt. En fråga som jag kom att tänka på, ska det vara manuell eller automat? Blir ju en jävla skillnad, speciellt vid inbromsningar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 januari 2011
#36
Beroende på hur mkt panik det är så finns här en dubbelturbomatad LT1 350 med bauta-avlastningsventil, IC-spray och mkt custombyggt vad gäller avgas och insug, dock ej körbar än, men inom en månad eller två är det fallet och den kommer brukas hårt, ställer gärna upp på all typ av körning. Om en så modifierad maskin/ljud är av intresse dvs.

"When innovation meets passion!"

Sound Designer
53 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#37
RD_87 skrev:
Fel säsong för att spela in balla v-8 ljud, lite halt. En fråga som jag kom att tänka på, ska det vara manuell eller automat? Blir ju en jävla skillnad, speciellt vid inbromsningar.

Hej,

Manuell är alltid bättre, det ger oss mer kontroll, men är ju inte helt vanligt med gamla V8or. Så vi får helt enkelt ta det vi kan hitta. Ofta kan man ju låsa växlarna ändå, och få lite manuell feel på det hela.

Såg att du har en TL12? En sån har vi spelat in för ett tag sedan. :-)

Mvh,
Max

Sound Designer
53 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#38
Mechanimal skrev:
Beroende på hur mkt panik det är så finns här en dubbelturbomatad LT1 350 med bauta-avlastningsventil, IC-spray och mkt custombyggt vad gäller avgas och insug, dock ej körbar än, men inom en månad eller två är det fallet och den kommer brukas hårt, ställer gärna upp på all typ av körning. Om en så modifierad maskin/ljud är av intresse dvs.

Hej,

Tack för svar, det skulle kunna vara av intresse. Leds turbon ut via utblåsen eller vid sidan om? Har du några ljudklipp möjligtvis? Tidsaspekten är inget problem.

Mvh,
Max

Sound Designer
53 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#39
Robin86 skrev:
Audioslave74 skrev:
Robin86 skrev:

Eh ska ha någon liten snutt här på datorn någonstans! Ska försöka hitta dom! Och ja, bilen finns i Höör. Mvh Robin

Hittade du något ljudklipp?

Mvh,
Max

Tjenare. Letade precis men hittade inget sad Men räcker det med lite torrgasning så kan jag ju bara öppna garageportarna och starta bilen? Mvh

Hej,

Lite torrgasning i utblås-perspektiv räcker bra i nuläget! Tack!

Mvh,
Max

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 januari 2011
#40
Audioslave74 skrev:
RD_87 skrev:
Fel säsong för att spela in balla v-8 ljud, lite halt. En fråga som jag kom att tänka på, ska det vara manuell eller automat? Blir ju en jävla skillnad, speciellt vid inbromsningar.

Hej,

Manuell är alltid bättre, det ger oss mer kontroll, men är ju inte helt vanligt med gamla V8or. Så vi får helt enkelt ta det vi kan hitta. Ofta kan man ju låsa växlarna ändå, och få lite manuell feel på det hela.

Såg att du har en TL12? En sån har vi spelat in för ett tag sedan. :-)

Mvh,
Max

Haha varför spelar man in en sån? 250 tillverkade bilar som aldrig har varit i krig? Kan ju knappast vara till ett racingspel? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök