3106
Sök

Efterlysning av bilar till ljudinspelning för spel!

Sound Designer
53 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#41
RD_87 skrev:
Audioslave74 skrev:
RD_87 skrev:
Fel säsong för att spela in balla v-8 ljud, lite halt. En fråga som jag kom att tänka på, ska det vara manuell eller automat? Blir ju en jävla skillnad, speciellt vid inbromsningar.

Hej,

Manuell är alltid bättre, det ger oss mer kontroll, men är ju inte helt vanligt med gamla V8or. Så vi får helt enkelt ta det vi kan hitta. Ofta kan man ju låsa växlarna ändå, och få lite manuell feel på det hela.

Såg att du har en TL12? En sån har vi spelat in för ett tag sedan. :-)

Mvh,
Max

Haha varför spelar man in en sån? 250 tillverkade bilar som aldrig har varit i krig? Kan ju knappast vara till ett racingspel? tongue

Kan användas som "Old military truck" i diverse spel. Kanske ingen action direkt. :-) Går att lyssna på den här: http://pole.se/sounds.asp under Military.

347 Inlägg
25 januari 2011
#42
En 928 kanske ;D

http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

Inte min bil för min tomgång är lite jämnare...

Men är ju inte riktigt säsong. Skulle aldrig ta ut den på vintern med allt salt/grus och snö.
I år är det dessutom kamremsbyte så min kommer nog inte ut på vägarna förräns i maj nångång sad

Här är en av samma modell som min och med RMB som jag har
http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related
Senast redigerat av davel (25 januari 2011)


Sound Designer
53 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
#43
davel skrev:
En 928 kanske ;D

http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

Inte min bil för min tomgång är lite jämnare...

Men är ju inte riktigt säsong. Skulle aldrig ta ut den på vintern med allt salt/grus och snö.
I år är det dessutom kamremsbyte så min kommer nog inte ut på vägarna förräns i maj nångång sad

Här är en av samma modell som min och med RMB som jag har
http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Porsche är aldrig fel (jag är uppvuxen i baksätet på en 911). :-)

Men vi har ganska många inspelade, och trots vad jag nyss skrev så är dom faktiskt fel i detta sammanhang (vi behöver V8or denna gång).

Jag har själv länge varit sugen på en 944a för lite klubbracing.
Senast redigerat av Audioslave74 (26 januari 2011)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 januari 2011
#44
Audioslave74 skrev:
Mechanimal skrev:
Beroende på hur mkt panik det är så finns här en dubbelturbomatad LT1 350 med bauta-avlastningsventil, IC-spray och mkt custombyggt vad gäller avgas och insug, dock ej körbar än, men inom en månad eller två är det fallet och den kommer brukas hårt, ställer gärna upp på all typ av körning. Om en så modifierad maskin/ljud är av intresse dvs.

Hej,

Tack för svar, det skulle kunna vara av intresse. Leds turbon ut via utblåsen eller vid sidan om? Har du några ljudklipp möjligtvis? Tidsaspekten är inget problem.

Mvh,
Max

Förstod inte riktigt frågeställningen där men avgashusen går till grenrör/DP som går från två-vägs till enkelt 3" system med en japsdämpare på slutet med en liten "snurr" på(något kors för att slå sönder ljudet misstänker vi) och ljudklipp finns tyvärr ej än, men inom ett par veckor är det uppstart och då videofilmar vi allt smile

"When innovation meets passion!"

Sound Designer
53 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
#45
Mechanimal skrev:
Audioslave74 skrev:
Mechanimal skrev:
Beroende på hur mkt panik det är så finns här en dubbelturbomatad LT1 350 med bauta-avlastningsventil, IC-spray och mkt custombyggt vad gäller avgas och insug, dock ej körbar än, men inom en månad eller två är det fallet och den kommer brukas hårt, ställer gärna upp på all typ av körning. Om en så modifierad maskin/ljud är av intresse dvs.

Hej,

Tack för svar, det skulle kunna vara av intresse. Leds turbon ut via utblåsen eller vid sidan om? Har du några ljudklipp möjligtvis? Tidsaspekten är inget problem.

Mvh,
Max

Förstod inte riktigt frågeställningen där men avgashusen går till grenrör/DP som går från två-vägs till enkelt 3" system med en japsdämpare på slutet med en liten "snurr" på(något kors för att slå sönder ljudet misstänker vi) och ljudklipp finns tyvärr ej än, men inom ett par veckor är det uppstart och då videofilmar vi allt smile

Ser fram emot att få höra något! Spännande!

Som jag har fått det förklarat för mig så finns det bilar med turbo där övertrycket leds ut via avgasrören, och bilar med turbo där övertrycket leds om vid sidan av avgassystemet. Det senare gör att det blir ett renare avgasrörsljud när vi spelar in, eftersom vi slipper vinet.

Finntrollet
640 Inlägg
26 januari 2011
#46
vet inte om 350SB är fixat, men april/där efter har jag min Olds med 2½" Rostfritt Magnaflow, roligare insug och kam.
sthlm ligger inte för långt från västerås smile

Jo vars.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 januari 2011
#47
Audioslave74 skrev:
Mechanimal skrev:
Audioslave74 skrev:

Hej,

Tack för svar, det skulle kunna vara av intresse. Leds turbon ut via utblåsen eller vid sidan om? Har du några ljudklipp möjligtvis? Tidsaspekten är inget problem.

Mvh,
Max

Förstod inte riktigt frågeställningen där men avgashusen går till grenrör/DP som går från två-vägs till enkelt 3" system med en japsdämpare på slutet med en liten "snurr" på(något kors för att slå sönder ljudet misstänker vi) och ljudklipp finns tyvärr ej än, men inom ett par veckor är det uppstart och då videofilmar vi allt smile

Ser fram emot att få höra något! Spännande!

Som jag har fått det förklarat för mig så finns det bilar med turbo där övertrycket leds ut via avgasrören, och bilar med turbo där övertrycket leds om vid sidan av avgassystemet. Det senare gör att det blir ett renare avgasrörsljud när vi spelar in, eftersom vi slipper vinet.

Aha du syftar på typ en screamerpipe, waste leds rätt ut i atmosfären istället för via avgaset, då är jag med, har tyvärr vanliga wastegates på turbo-aggregaten så det leds via avgaset. Om jag inte är helt ute och cyklar.. big_smile

"When innovation meets passion!"

Sound Designer
53 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#48
Dennan900GL skrev:
vet inte om 350SB är fixat, men april/där efter har jag min Olds med 2½" Rostfritt Magnaflow, roligare insug och kam.
sthlm ligger inte för långt från västerås smile

Absolut intressant! Har du några ljudklipp?

Mvh,
Max

Sound Designer
53 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#49
Mechanimal skrev:
Audioslave74 skrev:
Mechanimal skrev:

Förstod inte riktigt frågeställningen där men avgashusen går till grenrör/DP som går från två-vägs till enkelt 3" system med en japsdämpare på slutet med en liten "snurr" på(något kors för att slå sönder ljudet misstänker vi) och ljudklipp finns tyvärr ej än, men inom ett par veckor är det uppstart och då videofilmar vi allt smile

Ser fram emot att få höra något! Spännande!

Som jag har fått det förklarat för mig så finns det bilar med turbo där övertrycket leds ut via avgasrören, och bilar med turbo där övertrycket leds om vid sidan av avgassystemet. Det senare gör att det blir ett renare avgasrörsljud när vi spelar in, eftersom vi slipper vinet.

Aha du syftar på typ en screamerpipe, waste leds rätt ut i atmosfären istället för via avgaset, då är jag med, har tyvärr vanliga wastegates på turbo-aggregaten så det leds via avgaset. Om jag inte är helt ute och cyklar.. big_smile

Det kan nog stämma. Jag har ingen jättekoll på sånt här själv (kör ju en gammal Passat), men har fått det förklarat för mig. :-)

347 Inlägg
27 januari 2011
#50
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
En 928 kanske ;D

http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

Inte min bil för min tomgång är lite jämnare...

Men är ju inte riktigt säsong. Skulle aldrig ta ut den på vintern med allt salt/grus och snö.
I år är det dessutom kamremsbyte så min kommer nog inte ut på vägarna förräns i maj nångång sad

Här är en av samma modell som min och med RMB som jag har
http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Porsche är aldrig fel (jag är uppvuxen i baksätet på en 911). :-)

Men vi har ganska många inspelade, och trots vad jag nyss skrev så är dom faktiskt fel i detta sammanhang (vi behöver V8or denna gång).

Jag har själv länge varit sugen på en 944a för lite klubbracing.

Anledningen till att jag skrev är ju att det sitter V8 i 928or. 5L aluminium V8


Sound Designer
53 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#51
davel skrev:
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
En 928 kanske ;D

http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

Inte min bil för min tomgång är lite jämnare...

Men är ju inte riktigt säsong. Skulle aldrig ta ut den på vintern med allt salt/grus och snö.
I år är det dessutom kamremsbyte så min kommer nog inte ut på vägarna förräns i maj nångång sad

Här är en av samma modell som min och med RMB som jag har
http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Porsche är aldrig fel (jag är uppvuxen i baksätet på en 911). :-)

Men vi har ganska många inspelade, och trots vad jag nyss skrev så är dom faktiskt fel i detta sammanhang (vi behöver V8or denna gång).

Jag har själv länge varit sugen på en 944a för lite klubbracing.

Anledningen till att jag skrev är ju att det sitter V8 i 928or. 5L aluminium V8

Är det sant?? Det hade jag ingen aning om! Har det alltid gjort det? Vi har ju haft en i familjen..... Pinsamt... :-)

347 Inlägg
27 januari 2011
#52
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
Audioslave74 skrev:

Porsche är aldrig fel (jag är uppvuxen i baksätet på en 911). :-)

Men vi har ganska många inspelade, och trots vad jag nyss skrev så är dom faktiskt fel i detta sammanhang (vi behöver V8or denna gång).

Jag har själv länge varit sugen på en 944a för lite klubbracing.

Anledningen till att jag skrev är ju att det sitter V8 i 928or. 5L aluminium V8

Är det sant?? Det hade jag ingen aning om! Har det alltid gjort det? Vi har ju haft en i familjen..... Pinsamt... :-)

Jupp. Ända sen den kom 1979 då det satt en 4.7L V8 om jag minns rätt till den sista GTS -95 som det satt en 5.2L V8 i big_smile


Finntrollet
640 Inlägg
27 januari 2011
#53
Audioslave74 skrev:
Dennan900GL skrev:
vet inte om 350SB är fixat, men april/där efter har jag min Olds med 2½" Rostfritt Magnaflow, roligare insug och kam.
sthlm ligger inte för långt från västerås smile

Absolut intressant! Har du några ljudklipp?

Mvh,
Max

har två ljudklipp, en då den står i garage på tomgång: http://www.garaget.org/video/mtntcyuw8b6u
och en när det gasas lite: http://www.garaget.org/video/c6jr7291jso2

är filmat med mobilen, så ljudkvaliten kan man ju önska lite om smile

Jo vars.

Sound Designer
53 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#54
davel skrev:
Audioslave74 skrev:
davel skrev:

Anledningen till att jag skrev är ju att det sitter V8 i 928or. 5L aluminium V8

Är det sant?? Det hade jag ingen aning om! Har det alltid gjort det? Vi har ju haft en i familjen..... Pinsamt... :-)

Jupp. Ända sen den kom 1979 då det satt en 4.7L V8 om jag minns rätt till den sista GTS -95 som det satt en 5.2L V8 i big_smile

Där ser man. Jag måste nog läsa på lite. Har du några ljudklipp att lyssna på?

Sound Designer
53 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
#56
davel skrev:
http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Hej,

Det låter fint det där. Jag är dock inte helt säker på om det är rätt för oss i nuläget. Vad skulle du säga är den största skillnaden mellan Porsches V8a och en amerikansk V8?

Tack!

Mvh,
Max

347 Inlägg
1 februari 2011
#58
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Hej,

Det låter fint det där. Jag är dock inte helt säker på om det är rätt för oss i nuläget. Vad skulle du säga är den största skillnaden mellan Porsches V8a och en amerikansk V8?

Tack!

Mvh,
Max

Är inte så väl bevandrad i amerikanska åttor men har fått för mig att V8an i 928 varvar ganska mycket mer än en amerikansk samt är lättare och rappare när man varvar den. Har läst att den varvar 6800varv innan den petar in nästa växel på automaten.

Ljudet är lite mer som en racebil än som en muskelbil. Ganska tyst och lugn på tomgång och riktigt smattrar sådär härligt när man drar på.


Sound Designer
53 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
#59
davel skrev:
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
http://goto.glocalnet.net/porsche/beast.WAV

http://www.youtube.com/watch?v=xG8eAcLa … re=related

Hej,

Det låter fint det där. Jag är dock inte helt säker på om det är rätt för oss i nuläget. Vad skulle du säga är den största skillnaden mellan Porsches V8a och en amerikansk V8?

Tack!

Mvh,
Max

Är inte så väl bevandrad i amerikanska åttor men har fått för mig att V8an i 928 varvar ganska mycket mer än en amerikansk samt är lättare och rappare när man varvar den. Har läst att den varvar 6800varv innan den petar in nästa växel på automaten.

Ljudet är lite mer som en racebil än som en muskelbil. Ganska tyst och lugn på tomgång och riktigt smattrar sådär härligt när man drar på.

Det kanske inte är så tokigt. Jag letar V8or med olika karaktär, så det skulle kunna vara intressant. Vart finns du?

347 Inlägg
2 februari 2011
#60
Audioslave74 skrev:
davel skrev:
Audioslave74 skrev:

Hej,

Det låter fint det där. Jag är dock inte helt säker på om det är rätt för oss i nuläget. Vad skulle du säga är den största skillnaden mellan Porsches V8a och en amerikansk V8?

Tack!

Mvh,
Max

Är inte så väl bevandrad i amerikanska åttor men har fått för mig att V8an i 928 varvar ganska mycket mer än en amerikansk samt är lättare och rappare när man varvar den. Har läst att den varvar 6800varv innan den petar in nästa växel på automaten.

Ljudet är lite mer som en racebil än som en muskelbil. Ganska tyst och lugn på tomgång och riktigt smattrar sådär härligt när man drar på.

Det kanske inte är så tokigt. Jag letar V8or med olika karaktär, så det skulle kunna vara intressant. Vart finns du?

Bilen finns i göteborg. Pga väder och kamremsbyte kommer bilen troligtvis inte komma ut på vägarna förräns i april...



Sök