2975
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

174 Inlägg
21 januari 2008
ok! skulle va bra med en bredbands lambda. man kan väl hitta endå ganska billit såna.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Joo just nu hatar jag allt som heter smalbandslambda.. Skulle mappa Ladan i tisdags men lambdasonden flög på mellan magert å fett hela tiden å slutade till sist helt att visa.. Helt död.. Så brorsan å jag funderar på att skaffa en tisammans så vi har för kommande behov..smile

Fixade för övrigt lite rost i måndags.. Men de återstår två ställen ennu.. måste skaffa fyrkantsrör så ja kan laga nya domkraftsfästen bara.. smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

174 Inlägg
26 januari 2008
har du 3 stegs spjällkontakt?? klickar den från tomgång till medel gas??  skulle måsta va potentiometer alltså steglös + bredbandslambda för at MS ska fungera

Lada-missbrukare
566 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
makarof skrev:
har du 3 stegs spjällkontakt?? klickar den från tomgång till medel gas??  skulle måsta va potentiometer alltså steglös + bredbandslambda för at MS ska fungera

Hur då "fungera"??? Allt fungerar toppen med själva sprutet, e bara det att lambdavärdet spökar, hoppar på å försvinner stup i ett med den sketna smalbandslambdan.. detta började strax efter att grovinställandet gjorts, så nu går det inte att finslipa förrän en bredbandslambda inhandlats så man får börja ladda på allvar cool
Senast redigerat av Lada Tuning (28 januari 2008)

174 Inlägg
29 januari 2008
ok men då är de troligen en potentiometer i gasspjälls kontakten, de var bara de som jag menade, att spjället och bredbandslambda annars får man den aldrig att gå snyggt. men får hoppas du snart får bredb. lambadan tongue så får vi se hur de går me intsällningarna . Lycka till!

Rättvikarn
142 Inlägg
16 februari 2008
har nyss "betat" igenom alla sidor och kan säga att jag är mycket imponerad, ser fram imot slutresultatet.

Lycka till!
Senast redigerat av Pedaln (16 februari 2008)

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

Golle
448 Inlägg
16 februari 2008
Här har du en komplett bredbandslambda för ca 1800:- med frakt till Sverige.
Kör själv med en sådan, funkar perfekt smile

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-UEGO … enameZWDVW
Senast redigerat av WilYawn (16 februari 2008)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

174 Inlägg
22 mars 2008
tjena, har du inte skaffat nån lambda ennu? väntar ju på resultat, jag köpte fälgar igår till min lada 16" 9" bräda tongue ganska fett under ladan

Lada-missbrukare
566 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Inte står prjektet stilla men ja har bara inte orkat skriva nått.. kör lite nu å då med bilen.. igårkväll prata ja me brorsan.. vi hade köpt en bredbandslambda tisammans men den krånglade, men nu hade brorsan hittat felet på den, så nästa vecka ska vi mappa.. kanske tisdagkväll.. så då får man börja höja på trycket.. wink
Hör av mej sen.. smile

Lada-missbrukare
566 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Hejhepp!! smile Nu e Ladan mappad för upp till 0,8bars laddtryck..!!! smile Så nu har de börjat röra på sejj en hel del bättre.. smile Har haft lite problem dock.. Den hackar till när man varvar ur den ordentligt i växlarna.. tror de e tändningen som härjar.. Spetständningen e vel inte den bästa.. blir vel att köra ihop tändningen med MegaSquirten oxå.. big_smile Får seee.. smile

The one and only
1 091 Inlägg
1 april 2008
Film? big_smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Filmer är på kommande, joo! wink

174 Inlägg
1 april 2008
skaffa ett tändsystem från lada 1700 + motorkopan fram i motorn. där sändaren sitter mot trigger hjulet, kan vara lite udda att hitta men de är iallafall billigare än ms tändning smile kul att det har börjat fungera tongue tänkte du våga ladda ennu mer nångång.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
makarof skrev:
skaffa ett tändsystem från lada 1700 + motorkopan fram i motorn. där sändaren sitter mot trigger hjulet, kan vara lite udda att hitta men de är iallafall billigare än ms tändning smile kul att det har börjat fungera tongue tänkte du våga ladda ennu mer nångång.

Näää, börjar nog inte blanda in nåt mera Lada, om ja en gång har megasquirten som går att få med tändningen som tillägg.. Satsar nog ordentligt ifall ja bygger om tändningen.. smile

Blir nog inte laddat så mycket mera om jag inte bygger om tändningen... Blir tvungen att köra med så lite förtändning annars å då blir den dålig att stadsköra med, å de kommer den att användas en hel del till oxå så...
Senast redigerat av Lada Tuning (1 april 2008)

174 Inlägg
4 april 2008
vet du redan vad tillägget til MSén kostar så du får med tändningen? kan vara ganska värdefullt??  du sätter 4 högspännings spolar då? en för varje stift.
mvh: lada Makarof

2 122 Inlägg
4 april 2008
koden till ditt ms borde gå att få tag i sen är spolar inte så dyra...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Går nog att köra med en spole å fördelare oxå.. brorsan kör med det i sin Lada.. Blir vel med nått liknande koncept som hans isf...

174 Inlägg
10 april 2008
aah. goda nyheter. jag hittade en ny motor til mitt lada projekt, skall troligen åka efter den i nästa v-slut, en Fiat 1600cc Twincam som är lite upp piffad. skall bli kul att få hem den. tongue fick betala endast 300€ och då får jag med en lada kaross , tänkte bygga karossen till ny folkrace bil

Sök