Känns som att man kan hitta ett ganska så skapligt exemplar för de pengarna! Satsa gärna på en nyare årsmodell 97-98 så får du mycket mer utrustning iom A50/Classic paketen som kom dessa år!
Tänker du köpa något trim så spelar motorvolymen egentligen ingen roll, jag själv föredrar 2.0T.
Gör en mycket noggrann kontroll av lådan, känslan i växellägena, hur den synkar, håller kvar växlarna, missljud vid motorbroms/snabbt gasuppsläpp.
Testa gärna kopplingen med, motlut och 5:an, fullt spett runt 2500rpm. Trycker du snabbt ner kopplingen och släpper igen, precis som man gör med en RWD-bil o ska sladda. Kopplingen ska snabbt greppa in utan att slira!
Kolla rosten, nederkant på dörrarna, vid skärmbreddarna och nedre kanterna på framskärmarna
Testa AC-systemet, kyler det bra och kopplar kompressorn ens in?
Köp en bil utan TCS utan köp en med vanlig gasvajer, mycket driftsäkrare!
Jag letade mellan 4-5 månader innan jag köpte min
Mycket trevliga bilar faktiskt