3917
Sök

Ta bort

107 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
#1
.
Senast redigerat av -Modigh (5 augusti 2012)


945 Inlägg
22 maj 2010
#2
Riktigt nice bil! big_smile Kommer följas smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________

Hopplös
328 Inlägg
23 maj 2010
#3
fränt projekt, Här har du en läsare till wink

vad vart tiden på strippen då?  tongue


2 419 Inlägg
23 maj 2010
#4
Kommer nog bli riktigt bra!! Men sitter det inte 531 topp orginal på denna?


48 Inlägg
7 juni 2010
#5
Stämmer, 531 på fb motorn smile

Whoppa!!!

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
7 juni 2010
#6
Ett tips med oljereturen från turbon är att du gängar den och drar stålomspunnen slang där, det brukar vilja läcka efter ett tag annars..

~Andy~

9 Inlägg
16 juli 2010
#7
Roligt projekt! Jag har haft en 740 turbo -90 i samma färg 409 wine red och med FT motor
För mig strulade oljereturen på sätt att den inte ville passa efter att jag bytt grenrörspackningar.

Som föregående skrev så är ju en flexibel stålompsunnen slang att föredra.
Jag bytte till stålomspunna bromsslangar på den och det vart ett jäkla bett i orginalbromsarna.

Köp en snygg avskärmning till luftfiltret på BSR det jorde jag och hängde dit ett dubbelkonat sparco filer, ska tydligen va green cotton som tillverkar dom.

Jag har precis köpt en 945LTT -96:a som ska va ekonomi chipad enligt farbrorn som ägde den, jag kollad och det sitter en guldbox under ratten iaf.

Jag har köpt en dawes device (rekomenderas, det finns amerikanska kvalitativa för en bra peng) samt en laddtrycks mätare. tror jag måste byta bränsle chipet dock om man ska ladda runt 0,8 bar.

Jag har stoppat i ett green cotton insatsfiler i orginal burken, pappersfiltren är inte mycket att ha.
En A-kam är även beställd, det bytte jag till på min gamla 740, det satt T-kam i den orginal och med A-kam så vart det en helt annan motorkarktär.

Rolig tråd iaf, du är där jag var för 8 år sedan fast jag jorde det på en äldre bil och nu ska jag göra om resan med en likadan bil.

Jag ska följa din tråd helt klart! Lycka till och hoppas att det flyter på för dig.

9 Inlägg
17 juli 2010
#8
Ju mer och desto kallare luft in i insuget från IC desto bättre, det är ju inte kul om den läcker.
Kolla på en IC på http://klracing.se/

Tyvär kostar dom ju pengar.

kan det va tomgångsmotorn du menar som sitter vid vevhusventilationen? smile

Vevhus ventilationen kan va lite knepig att få ren, jag har för mig att jag körde den och fördelaren i diskmaskinen, vet inte om det är att rekomendera men jag har för mig att det funkade.

1 278 Inlägg
17 juli 2010
#9
kommer följas!smile lycka till i framtiden!smile blir det smidd botten? smile

Street Knight

9 Inlägg
18 juli 2010
#10
Ursäkta för lite röriga svar igår, jag bytte till stålomspunna på både oljereturen till turbon samt bromsslangarna.

Vid tomgångsmotorn? jag trodde det var den du menade under vevhusvent.

ta en bild på mackapären.

Vart köpte du dina chip? Hur tycker du att dom funkar?
Senast redigerat av CrowBar (18 juli 2010)

9 Inlägg
18 juli 2010
#11
Avgasåterledning?!

Inte en aning om vad det är, Haynes boken besitter 99,9% av alla svar, mycket bra böcker.

Jag har en bekant som jobbar på hydroscand så jag får köpa stålomspunnet löjligt billigt.

Jag vet inte vem Janne på tradera är men det är säkert helt ok grejjer, bara för 2 minuter sedan beställde jag tänd och bränsle chip av Krister på KL-Racing så det blir lite mecka antingen nu i veckan eller nästa vecka. Tackar gudarna för guldbox. Jag siktar på 0,8 bar för driftsäkerhet men med A-kam, green cotton filter och 3" downpipe så ska det nog räcka till för att sjussa runt fruga vovve och barn.

Med min gamla 740 laborerade jag lite med avgas, körde 3" DP med race kat och testade både 3" efter katt och 2.5" efter katt och jag tyckte den gick bättre med 2.5" efter katt, det kändes som att det vart bättre respons. Den viktigaste faktorn är såklart stor DP och katt så avgaserna verkligen evakueras snabbt men efter det finns det nog en del att lära, jag vet att på rallybilar så har det laborerats massor med avgas.

Vad använde du för att göra rent svarta plasten? verkar som du hade ett medel som verkligen funkade.

9 Inlägg
19 juli 2010
#12
Så är det med allt, man hör alltid både ris och ros om alla firmor.

Vissa är jättenöjda med BSR tex och en kompis till mig har fått nytt chip sex gånger för att det funkar inge bra.

Jag tror att man ska ha lite otur och mellan just olika chip kan det inte skilja så himla mycket, nu har chip utvecklingen gått så långt så det borde inte finnas några dåliga att få tag på.

2 419 Inlägg
19 juli 2010
#13
-Modigh skrev:

Ännu en mini update.

Ska hämta ett motorstativ imorgon, så blir det nog lyfta ur motor och låda imorgon eller på onsdag!
Och börja isärtagning , ska bli kul att se hur bottendelen ser ut!

Har börjat fundera mer på att bygga en ordentligen bottendel.
Eventuellt:
Borra Blocket
H-Profil Stakar
Smidda Kolvar
Nya Lager etc...
Måla Blocket

Det är bara funderingar en så länge, om det blir verklighet är en annan sak smile

Jag har planer på ca 300-350hk på bakhjulen, jag vill kunna bruka bilen på gatan och inte köra runt den på släp. cool

Så vill ha ett stabilt recept.


Blir nog bra! ANG botten så klarar den uppsättningen mer än 300hk vad jag vet men det är vell lika bra att bygga så ifall du vill ha mer i framtiden wink
Men frågan är om det blir lite overkill på bottendel?

Kom gärna med förslag...

Mvh Modigh

Blir nog bra! ANG botten så klarar den uppsättningen mer än 300hk vad jag vet men det är vell lika bra att bygga så ifall du vill ha mer i framtiden wink


9 Inlägg
8 september 2010
#14
Tjenare!

Vad händer med Vulvan? Har du nytt projekt på gång?

Chef de cousine
45 Inlägg
11 december 2010
#15
Prenumeration lagd! smile

Intressant projekt!



Sök