Tjena vilken är den bästa lådan till 2 Orion HCCA 12" lådan ska in i en 740, ett litet tag, sen vidare till en audi s4, vilken låda är bäst portad elr med basportar?
Ge mig det bästa svaret nu grappar, sen börjar jag bygga, sen blire att börja tävla!
Tjena vilken är den bästa lådan till 2 Orion HCCA 12" lådan ska in i en 740, ett litet tag, sen vidare till en audi s4, vilken låda är bäst portad elr med basportar?
Que????
+2
portad elr med basportar så pratar du om samma låda, du menar förhoppningsvis portad eller sluten.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Ge mig det bästa svaret nu grappar, sen börjar jag bygga, sen blire att börja tävla!
Portade lådor har högre verkningsgrad. Slutna lådors största fördel är framförallt transient responsen.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Portad kommer att dunka på rejält och stämmer man av låda djupt så spelar den riktigt djup bas. Tex "NMI" här på forumet har använt dubbla HCCA 12 i en mercedes kombi och spelat väldigt högt vid låga frekvenser.
Ja, faktiskt. Även om det steget ger ut oren effekt så ger det iaf ut ganska mycket effekt. Porten som jag hade till min Solo X 12 var på 388 cm2 och den hade gärna velat haft större.
Ja, faktiskt. Även om det steget ger ut oren effekt så ger det iaf ut ganska mycket effekt. Porten som jag hade till min Solo X 12 var på 388 cm2 och den hade gärna velat haft större.
Du Softis........ Jimmy blev faktiskt EM-mästare i ESPL-2 med den setupen han pratar om Eller förlåt mig....det var lillabror. Men ändå. Han har BRA erfarenhet av HCCA