3106
Sök

Vilken gps har ni?

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 maj 2010
Volvos RTI originalmonterat i bilen.. sen en Tom Tom 3e generationen med nordenkartor som bara ligger hemma

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

17 Inlägg
13 maj 2010
Jag kör med en Navigon 8450 Live EU. "Naviongs värsting" kostar 5000 kr. + 500 kr för en TV modul!
Jag kör lastbil runt om i eiropa och använder denna och garmin som finns i lastbilarna!
Kan säga som så här:

Navigonen är skit bra i menyerna har hur mycket som helst i POI och annat, snygga kartor och bra vägvisning. Den visar 3 st olika möjliga vägar! Snygg design och man kan se den digitala marksända tv i den + bilder + musik. kostar dock 500 kr exra. Allt fungerar i stort sätt hela europa. + att denna navigon har en modul som kopplar upp sig på nätet där man får ännu mera detaljerad info om trafiken runt om i landet än den vanliga TMC. Grymt bra! samt den har ALLA fartkameror överallt + att man kan söka på google/eniro i den tex pizza i göteborg så får man upp alla pizzor i gbg.

Dock kostar ju denna navigon mycket! finns ju lite mindre modeller men navigon har mycket man ska köpa till.... vet inte riktigt hur deta fungerar på Garmin.

Garmin har bra gpser. fast tråkiga menyer. de nyare har bra med poi och räknar ut vägarna bra. dock kan man inte välja väg utan den räknar ut en bara så får man helt enkelt hoppas att den är rätt! (navigonens räknar ju ut 3 st att välja bland)

den stora skillnaden jag sett är att garmins uträckning av färdtiden är mer exakt en vad navigonens är, det kan skilja upp till 2 timmar mellan dem vid lastbilsläget! personbil fungerar bättre!

orkar inte skriva mer, hehe, men Jag tycker att navigon är grymt bra om man vill kunna "semestra mer" hitta en massa ställen  samt ha en gps som är lite tuffare. Ska man ha en gps för att ta sig enbart A till B, ja då kanske garminen är lite bättre.

Det är någ böst att man själv försöker jämföra olika modeller!

Daniel

1 567 Inlägg
13 maj 2010
Har en MiO Moov M300 som jag köpte på Media Markt för strax under 700:-Funkar kanon för det extremt lilla jag använder den knappt 1-2 gånger kvartalet..GPS:er har blivit en sådan lyxpryl som folk som hittade innan ändå  men skall ha i rutan likt förbannat för att synas..
Senast redigerat av 940R (13 maj 2010)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

47 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Köpte en navigon och antigen måste jag ha otur eller så är det den sämsta skiten jag ägt, började med att jag gjorde en backup(på programvaran) om något skulle hända, poff nästa dag försvinner allt, som tur var gjorde jag en backup, sen försöker jag spara adresser och när man startar den igen så finns dom inte där,  pålitlig SAK! nu ska jag nog kanske endå titta på en garmin,

någon som kan rekomendera en garmin? vilken modell? och ändra bilikonen till något annan i garmin, är det gratis eller kostar det som allt annat skit?

187 Inlägg
15 maj 2010
nüvi 1490TV tongue

Sök