3709
Sök

Saab 9000 CSE 2,0T ACC Problem

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 maj 2010
ahaa, då förstår jag! Testa och se om ac enheten hittar något fel. Du trycker ... knapp <-> samt auto samtidigt, om jag inte minns fel, så gör den en självtest. Står annars i instruktionsboken om det kanske inte var dessa 2 knappar, men jag är rätt så säker, och får du en nolla så är ditt system helt, får du en annan siffra får man ta reda på vad den står för smile

1 353 Inlägg
25 maj 2010
står 0 när ja testar,
alltså ja e inte dum eller så, ja har testat allt, bytt allt osv, men dock inte rört solsensorn som sagt, vet inte om den ska påverka nåt eller ej..
sen har ja även problem med att bilen går upp i temp, termostaten e bytt, dock till en som inte hade de lilla hålet, om de nu ska spela nån roll..

5 710 Inlägg
25 maj 2010
Crille88 skrev:
sen har ja även problem med att bilen går upp i temp, termostaten e bytt, dock till en som inte hade de lilla hålet, om de nu ska spela nån roll..

Ny original termostat med hål som du monterar uppåt, stå på tomgång någon minut utan lock på expansíonskärlet.
Har du fortfarande problem efter det har du förmodligen igensatt kyl.
Kylfläkten förutsätter jag fungerar?

Motortempen har förmodligen inget samband med ACC-problemen.'

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

1 353 Inlägg
25 maj 2010
kylfläkten funkar, har bytt termogivaren.
problemet gällande vattentempen e just att den går upp som vanligt första gången, sen ser man juh verkligen på mätaren när termostaten öppnar för då droppar tempen rejält, men sen nästa gång tempen kommer upp så fortsätter den stiga, till fläkten går igång, och ja har hela tiden full värme..
ja menar man ska inte ens behöva ha nån värme igång, alla andra bilar ja haft så kan man köra med fläkten/ecc/acc helt avstängt och motortemp ligger ändå helt "rakt"
när man sen kör med bilen, (90-160km/h) så ligger tempen inte på mitten utan liite neråt.. sen kommer man in i stan så stiger den igen..

20 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Jag har iaf bytat min inne sensor nu och min ACC verkar fungera!

Sök