Till streetracingens försvar kan jag säga följande.
Alla säger att det finns banor och lagliga alternativ(blackrace), och "det är inte lika kul när de e lagligt" gäller en väldigt liten skara tror jag. Jag kan tänka mig att om lagliga och VETTIGA alternativ faktiskt dyker upp så hade det förhindrats ja, men vem är nöjd med att få köra "ett par tre gånger" om året? fråga en som går på gym eller en som spelar fortboll om han hade använt fotbollsplanen/gymmet om det bara var öppet "par tre gånger" om året? just det....
... fotbollspelaren hade spelat på diverse gräsplaner han hittat, och personen som går på gym hade tränat på annat håll. Vilket är vad streetracarna gör!
Fixa en asfaltsraka i varje kommun, och flera i de riktigt stora kommunerna, en raka som är öppen dygnet runt hela året, där man slipper använda hjälm, där man slipper racingstolar, racingbälten, burar, flammsäkra kläder, och där man slipper ta licens, där man slipper betala en massa avgifter osv. Det kan gott vara finansierat genom skattemedel, samt ett års/månads kort som endast kostar någon tusenlapp/hundring.
då kommer streetracingen att försvinna! med dagens patetiska försök med arrangera blackrace en eller ett par gånger om året på endast ett fåtal ställen i landet, och där man måste krångla med licenser och hjälmar o skit så kommer streetracingen endast att öka.
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 maj 2010)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.