3410
Sök

Kondens i Lykta

32 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Hejsan, jag har köpt one block angel eyes till min bmw.
Och såg nu efter att jag tvättat den och sedan kört en sväng, att det har bildas fukt i nedre delen av glaset på insidan.

Har läst att det finns en och annan som råkat ut för detta, men kan man på något sett lösa det ?
Eller får man leva med att det bildas lite fukt i lyset, för det försvinner ju efter ett tag.
Man kanske kan täta runt lyset på något sett ?

Mvh

347 Inlägg
30 maj 2010
En strålkastare ska vara helt tät. Det ska inte bildas fukt i den. Försök kolla var fukten kommer in och täta.

32 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
o_lindh skrev:
En strålkastare ska vara helt tät. Det ska inte bildas fukt i den. Försök kolla var fukten kommer in och täta.

okej, får kolla det imorgon.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 maj 2010
eller så tar du upp ett litet ventilationshål

Rock'n Roll

731 Inlägg
6 juni 2010
Jag har fått kondens i en av mina blinkers. Det där med att borra hål, funkar det verkligen?

1 570 Inlägg
6 juni 2010
Har samma problem på mercan, kolla lyktglaset så det ligger tätt mot strålkastarhuset. På min har glasskivan lossat så det måste limmas.

96 Inlägg
7 juni 2010
Ett trick jag läst om nånstans är att ta en påse "silica gel", alltså dom där små påsarna med kulor som ligger i förpackningen när man köper något fuktkänsligt, och placera den i stålkastarhuset. Den suger åt sig fukten, men om man inte tätar strålkastaren så är det ingen varaktig lösning.

Vanligt problem med stylinglyktor, speciellt dom billigare.

1 570 Inlägg
7 juni 2010
cheba skrev:
Ett trick jag läst om nånstans är att ta en påse "silica gel", alltså dom där små påsarna med kulor som ligger i förpackningen när man köper något fuktkänsligt, och placera den i stålkastarhuset. Den suger åt sig fukten, men om man inte tätar strålkastaren så är det ingen varaktig lösning.

Vanligt problem med stylinglyktor, speciellt dom billigare.

Bra tips! smile

Sök