3072
Sök

Konstig sak med slangar kopplad till turbo och wg

930 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
#21
Jaha okej, ska man koppla in den på samma slangar som pysventilen sitter kopplat på?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
2 juni 2010
#22
japp det är dom slangarna, på magnetventil står de små bokstäver på anslutningarna, C R W samma står på slangarna om nån nu inte bytt plats på dom mendet ska iaf kopplas som följande:

från magnetventil:
C--> (C)ompressor på turbon
R--> ner i (R)eturen precis innan turbon
W--> till (W)g-klockan


930 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#23
jaha okej smile ska kolla efter en magnetventil illakvickt

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
3 juni 2010
#24
de tycker ja låter vettigt!! kanske du kommer upp i lite riktigt laddtryck wink
det farligaste just nu med att köra med pyst laddtryck är att de börjar bli varmt ute och en riktigt varm sommar dag när styrboxen försöker ställa ner laddtrycket och den inte gör det för att den inte kan, så kan de bli en dyr historia sad


930 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#25
Sant men har ju 1.0 - 1.1 maxladd just nu,

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
4 juni 2010
#26
jao precis o de e för lite, ska ligga på 1,2-1,3.


930 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#27
jaha okej, ska kolla tror den laddar nå sånt mätarnålen hoppar så mkt när den maxar.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
4 juni 2010
#28
hoppar? skallrar de i den? har du reguljerat t-kors?
tror inte du laddar tillräckligt eftersom du har pysventil, sen kan även wg-klockan va lite sleten..


930 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#29
det skallrar i mätaren ja.
tror inte det sitter något tkors kopplad till mätaren.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
5 juni 2010
#30
yes där har du ditt problem, måste sitta reguljering/strypning till mätaren annars skallrar o hoppar den. om mätaren sitter i eget uttag på insuget så plugga de och koppla med t-kors på slangen som går till dumpen så blir du av me skallrandet.



Sök