2962
Sök

740 (B230f) Hackar och svartryker, Tändstift kolsvarta.

58 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#1
Tjena, har en 740 med B230f, som för ett tag sen började gå dåligt..när man låg på under 3000varv, sen när man väl kom över 3000 så gick den precis som vanligt igen, det var ungefär som den hade sjukt mycket bensin som den var tvungen att göra av med för att komma upp dit.

Har kollat lite på den senaste dagarna, tändstiften är helt kolsvarta när man plockar ur dem, och den startar ibland, då får man "sota ur" den riktigt ordentligt, men den lägger av tillslut ändå.

Har provat att byta luftmassemätare och BTR, utan vidare framgångar..nån som vet nåt som skulle kunna hjälpa? smile

Är det nån väldigt grundläggande info ni behöver för att hjälpa till så säg bara till!


Smålänning
7 883 Inlägg
3 juni 2010
#2
Vilket sprut har du (vilken årsmodell är det på bilen?)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

58 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#3
Jadu, det vet jag faktiskt inte, det är dom gula spridarna iaf wink och en -88 är det.


Smålänning
7 883 Inlägg
3 juni 2010
#4
Guls apridare och 88... då kan de va två sprut, för tror att LH2.4 också fanns med gula?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bärs!
3 456 Inlägg
3 juni 2010
#5
twin_cam skrev:
Guls apridare och 88... då kan de va två sprut, för tror att LH2.4 också fanns med gula?

2.4 har gula ja...

Sitter det en givare nere mellan motor & låda?
Har du en liten svart dosa uppe på höger fjädertorn? (sett framifrån då)

Garaget.org peakade 2008.

58 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#6
Okej, det var ju lite krångligare.
Detdär med givaren har jag inte kollat, och nån låda har jag då inte smile

Vilket sprut borde det vara då?


Bärs!
3 456 Inlägg
3 juni 2010
#7
Emilpfoshizzle skrev:
Okej, det var ju lite krångligare.
Detdär med givaren har jag inte kollat, och nån låda har jag då inte smile

Vilket sprut borde det vara då?

Har du ingen VR givare mot svänghjulet & saknar diagnosuttag så har du LH2.2, Alltså en -88A. smile
Då har du Hallgivare i fördelaren ist.
Senast redigerat av Aga_Diff (3 juni 2010)

Garaget.org peakade 2008.

326 Inlägg
3 juni 2010
#8
kolla precis på bak kant av motorn där växellådan sitter ihop med motorn. om de sitter en givare där. om du har de så har du 2.4 sprutet.


58 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#9
Okej, men då har jag förmodligen LH 2.2 då wink Nån som har nån aning om vad problemet kan vara?



Sök