Rover 620ti edit: fast den är inte så stylingvänlig även om det finns massor med ful plast på andra sidan nordsjön som rent teoretiskt passar på bilen.
Senast redigerat av caromania (16 juni 2010)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Min vän har en 9-3 aero som han bara får stå o skruva på hela hela tiden. o när han lagat det ena så går det andra sönder. den har varit hel i 2 månader som längst sen gick den sönder igen... sen så har min granne en 900 som han allt som oftast står och svär åt i garaget och resten är väl ryktesvägar.
Har haft min i drygt ett år. Slösat 1000kr på den, i reperation. Annat är service, oljebyten osv men det räknas inte för det betalar du även om du köper världens pålitligaste bil!
Sjukt nöjd med den. Går i sälja-tankar o då inte för att bli av med den utan köpa en nyare 9-3 Aero eller 9-5 Aero
Har haft min i drygt ett år. Slösat 1000kr på den, i reperation. Annat är service, oljebyten osv men det räknas inte för det betalar du även om du köper världens pålitligaste bil!
Sjukt nöjd med den. Går i sälja-tankar o då inte för att bli av med den utan köpa en nyare 9-3 Aero eller 9-5 Aero
Mvh
Jo, fast tänk på att hans kompis och grannes Saabar bara går sönder, då är det så helt enkelt.
98, 15k mil, helskinn, ~200hk, ny koppling osv för 20 000. Rätt billigt jämfört med riktigt sliten 850 eller 9000.
kan tyckas att den är billig men delarna på den kostar inte mkt mindre än en BMW M5.. Samma delar som sitter i Honda Accord nämligen och jag har haft en sån O det är inte samma komfort i Rovern som i en annan 200hästars bil tex Volvo T5 eller Saab Aero..
Har haft min i drygt ett år. Slösat 1000kr på den, i reperation. Annat är service, oljebyten osv men det räknas inte för det betalar du även om du köper världens pålitligaste bil!
Sjukt nöjd med den. Går i sälja-tankar o då inte för att bli av med den utan köpa en nyare 9-3 Aero eller 9-5 Aero
Mvh
Jo, fast tänk på att hans kompis och grannes Saabar bara går sönder, då är det så helt enkelt.
Vad menar du med det? "då är det så helt enkelt" ? Ej sagt att Saabarna INTE går sönder, för det gör alla bilar som sagt. Saab råkar dock ha viss konstruktionsproblem med vissa saker.. Men nu ville köparen ha en billig turbobil o då blir Saab ett bra alternativ som är känd för att ge mkt bil för pengarna. Samma bil hos Volvo får du knappt under 50k, samma miltal o skick som saaben.
Har haft min i drygt ett år. Slösat 1000kr på den, i reperation. Annat är service, oljebyten osv men det räknas inte för det betalar du även om du köper världens pålitligaste bil!
Sjukt nöjd med den. Går i sälja-tankar o då inte för att bli av med den utan köpa en nyare 9-3 Aero eller 9-5 Aero
Mvh
Jo, fast tänk på att hans kompis och grannes Saabar bara går sönder, då är det så helt enkelt.
Men det va verkligen inte så jag menade? Jag har varit inne på saab. va påväg att köpa en 9000 cse som förstabil . men så blev det inte. Men enligt vad jag har hört så har alla förutom 1 sagt att saab går sönder jätteofta. och massa konstiga fel o grejer. o sen så har jag ju ögon till att se att var o varannan saab är världens rosthögar. med undantag till dom sprillans nya eller dom få man ser som är i bra skick.
Men somsagt. trots detta så lockar det ju ändå att köpa en saab.
kan tyckas att den är billig men delarna på den kostar inte mkt mindre än en BMW M5.. Samma delar som sitter i Honda Accord nämligen och jag har haft en sån O det är inte samma komfort i Rovern som i en annan 200hästars bil tex Volvo T5 eller Saab Aero..
Jag bytte hjullager och kamrem på min 620 på märkesverkstad. Det gick på under 3000kr inklusive material. Förövrigt bytte jag ingenting annat under de 4 år jag ägde bilen. Så ja, den är otroligt dyr i drift. Och det är förövrigt inte så många delar som delas med Accorden då det är en annan motor i 620ti. Men vad vet jag om Rover och Honda? Förmodligen nästan ingenting... Jag håller däremot med om komforten, den går studsigare än en T5a eller 9-3 aero. Men vad kostar en sån?
Senast redigerat av caromania (16 juni 2010)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Fiaten ovan ser inte helt fel ut, men om inte den är aktuell röstar jag på en Saab. Men inte 900ng, halvdan kvalité, usla vägegenskaper och uselt beteende om man gasar på.
900og är visserligen långt ifrån lika modern, men bättre i övrigt och billigare i inköp och en 9000 är bekvämare och bättre i övrigt än ovanstående modell. Satsa på någon av dessa två istället
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.