de är den nya modellen med V8an på 344 hk..-06 dvs:)..
är riktigt sugen på å handla den faktiskt:)..fårse här framöver:) vill inte köpa nå skrot som man får laga sen för 80lax lr ngt:) därför kikar ja lite först:)
de är den nya modellen med V8an på 344 hk..-06 dvs:)..
är riktigt sugen på å handla den faktiskt:)..fårse här framöver:) vill inte köpa nå skrot som man får laga sen för 80lax lr ngt:) därför kikar ja lite först:)
går det sönder så blir det dyrt.
Grannen har en 01 eller 02:a s4 som turbosarna vart nå tok med. 50 papp
ännu värre med en rs4. men det är ju lite rejälare grejer som håller lite bättre oxå så det jämnar kanske ut sig?
´joo men de är inga turbosar i denna:P de är ju v8 och inte v6 som de är i dom äldre:)
att de blir dyrt vet ja:) därför ja frågar.men verkar inte som att nån har å komma med att dom gillar att gå sönder:)
nån som vet om de är kedja eller rem på dessa motorer?
Kedja!
Urtrevliga bilar faktiskt Är det B6an eller B7an du är inne på? Ingen större skillnad motormässigt iofs, dricker mycket sås, men ack så härligt ljud det är i dom när man väl har ett annat avgassystem på
Ett tips är väl att kolla servicehistorik ordentligt, att den är omhändertagen. Blir så jäkla dyrt när sånt inte är skött...
okej:) hur ofta ska kedjan bytas??. har ingen koll på vad dom heter:P men B6an är den som bara har lilla grillen va? isf är de B7an ja kika på:). dricker sås:).. levererar ju där efter oxå:P.
ska ringa å kolla med killen så de är rätt servad..den är från firma oxå så man får ju 6månaders garranti oxå:)..
okej:) hur ofta ska kedjan bytas??. har ingen koll på vad dom heter:P men B6an är den som bara har lilla grillen va? isf är de B7an ja kika på:). dricker sås:).. levererar ju där efter oxå:P.
ska ringa å kolla med killen så de är rätt servad..den är från firma oxå så man får ju 6månaders garranti oxå:)..
Kedjan har ingen intervall, utan den byts bara om den blir dålig.
Ok, Ja B7an är riktigt trevlig! Snäppet snyggare också om du frågar mig! Ta regnr på bilen och sen ringer du till auktoriserad verkstad. De kan då berätta om bilens historik även om det är en import osv.
Garantier är bra, men hur långt har bilen gått idag? Kolla vad som ingår i den garantin när det gäller motor/låda/drivlina...
snackade med han idag, han sa att de är gjorda service med intervaller på 3000mil... bilen har snurrat 15000 mil ganska exakt.och den snurrar ju inte, då den står på firma:)
snackade med han idag, han sa att de är gjorda service med intervaller på 3000mil... bilen har snurrat 15000 mil ganska exakt.och den snurrar ju inte, då den står på firma:)
Ok, det låter skumt i mina ögon. Den bilen borde säga till oftare om service än var 3000e mil. Det e iofs många parametrar som gör när bilen säger till, men 3000 mil låter länge, även om det är longlife koncept. Vet du vart bilen har "bott"? Är det uppe hos dig i norr, så är det mer troligt iofs... Men här nere i Stockholm så brukar dessa bilar gå runt 1500-2000 mil innan de säger till om service!
KÖP DEN INTE!!!!!! En S4 som haft serviceintervaller var 3000:e mil skulle jag inte ens ta imot. 15000 mil har den gått säger du, jag ger den max 3000 mil innan det är dax för en rejäl motorrenovering. Snacka med danne_gg här på gorg. Han är kung på det där med seriveintervaller hos Audi
hmmm.måste kolla med han igen.. för min volvo säger till på 1500mil iaf.. bilen står i sthlm så den bör ju nästan vara där ifrån tkr man.
ska slå en sista koll idag med dom..annars blire å handla någon annan bil.. ev försöka få sålt volvon istället för å byta in den.
3000 är normala intervallet på alla audis .. men folk som bryr sig lite ändrar till 1500 mil (eller oftare beroende på)
Angående kedjan så finns det smårykten om att kedjesträckarna kan behöva bytas vid 16000 mil, det står inte i serviceboken i vilket fall.
I övrigt trevligt bil, och B7 som du är ute efter har ju finheten att driva mer bak också default.
Det är väl så att datorn räknar ut själv när du ska in? (även fast det är longlife) Beror väl på hur man kört ,min dator sa till mig att åka in efter ca 1500 men ska vara 3000.
hmmm.måste kolla med han igen.. för min volvo säger till på 1500mil iaf.. bilen står i sthlm så den bör ju nästan vara där ifrån tkr man.
ska slå en sista koll idag med dom..annars blire å handla någon annan bil.. ev försöka få sålt volvon istället för å byta in den.
3000 är normala intervallet på alla audis .. men folk som bryr sig lite ändrar till 1500 mil (eller oftare beroende på)
Angående kedjan så finns det smårykten om att kedjesträckarna kan behöva bytas vid 16000 mil, det står inte i serviceboken i vilket fall.
I övrigt trevligt bil, och B7 som du är ute efter har ju finheten att driva mer bak också default.
Det är väl så att datorn räknar ut själv när du ska in? (även fast det är longlife) Beror väl på hur man kört ,min dator sa till mig att åka in efter ca 1500 men ska vara 3000.
På en annan bil vi ägde förut som hade kedja var väll ca 40000mil innan kedjan skulle bytas. vet inte om 40 är sant men att kedja går längre än en rem vet ju alla
Gjorde oljebyte nyligen på våran och när vi köpte oljan sa dom oxå att dom inte rekomenderar 3000 mils olja "longlife" fast det står att dom ska klara det eller vad det nu står. vill man vara säker så kör man 1500 mil med oljan.
2000 mil är ju inte hela världen heller om man kör på longlife olja. så det bör väll gå bra då?