3410
Sök

Svårt att bestämma mig i valet av Huvudenhet (rumt 3000:-)

530 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Har svårt att bestämma mig för vilken HU jag ska köpa.

Blev sugen på Hillman HDC-1820 då dom har 3par lågnivå, dvd osv + lite annat kul krafs som kan va kul att ha.

Sen är de ruggit bra pris på Pioneer DEH-P88RS-II just nu också som jag uppfattat är en riktigt grym spelare för dom som har lite värre krav på välljud osv smile

Ljudmässigt antar jag att Pioneer spelaren är en klass för dom som har högt stälda krav. Men frågan är om jag skulle märka den skillanden ljudmässigt mot hillman spelaren?

Mitt system i övrigt kommer bestå av
2st slutsteg (SPL Dynamics Ice 1500.1 till basen och SPL Dynamics Ice 150.4 till högtalarna)
Högtalarna är JBL GTO 3vägs kitt med 3,5" och diskant uppe på brädan och 6,5" i dörren. Sen 6,5" kitt i skuffen
Sen basen i fråga är en JBL P1222

Tacksam för svar och synpunkter, för och nackdelar på båda spelarna.
Tar emot förslag på andra likvärdiga spelare också smile

//Krus
Senast redigerat av MxKrus (27 juni 2010)

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

16 197 Inlägg
26 juni 2010
tro mig du kommer höra storskillnad,  dock kostar de en del extra om man vill köra ipod elle USBminne via P88 då man behöver en extra Box för de.

men utan tvekan så skulle ja kört på 88an.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 juni 2010
evilaudio skrev:
men utan tvekan så skulle ja kört på 88an.

För en gång skull håller jag med han här elakstereo lolbig_smilebig_smile

530 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
Jag antog att de skulle va skilland... Hillman är väll nått "billig skit" märke vad jag har uppfattat?

Vad kostar de om man vill ha så man kan köra USB på pionner?
För hatar verkligen att dra runt på en massa CD skivor och skit i bilen haha tongue

Annars så har jag hört endel bra av "Kenwood KDC-BT8044U"
http://ullareddigital.jetshop.se/defaul … rodid=1819

1000:- billigare än P88Rs och Usb uttag haha

Sen vad är de för skillnad på om de är tex 3v mot 5v på lågnivån? smile
Senast redigerat av MxKrus (26 juni 2010)

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.

16 197 Inlägg
26 juni 2010
P88 har ju inbyggt 3vägs filter å tidskomp.   

ca 1500 tror ja den boxen kostar.

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
26 juni 2010
Hade utan tvekan valt P88:an,skillnad som natt och dag,en riktigt bra spelare för vettiga pengar.

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

530 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

Satan va den så dyr.. hmm
Men är den där Kenwood spelaren nått att ha?
Kravet som jag egentligen har är väll att de ska va 3par lågnivå och mer än gärna USB, eller SD minnes plats så man slipper skivor.
Sen Pris runt 3000:-

Men överväger P88an iallafall tongue
Senast redigerat av MxKrus (27 juni 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
evilaudio skrev:

Fast det filtret suger ju om man inte kör sub, mid och diskant, delningsfrekvenserna är ju lite halvmysko. Dock så funkar det bättre om man kör den i standardläge så man får vettiga frekvenser.

Annars så röstar jag på Kenwooden om man inte har alltför höga krav, låter rätt bra och innehåller mycke vettiga saker för pengarna! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
27 juni 2010
ChriZtoffer skrev:
evilaudio skrev:

Fast det filtret suger ju om man inte kör sub, mid och diskant, delningsfrekvenserna är ju lite halvmysko. Dock så funkar det bättre om man kör den i standardläge så man får vettiga frekvenser.

Annars så röstar jag på Kenwooden om man inte har alltför höga krav, låter rätt bra och innehåller mycke vettiga saker för pengarna! smile

hur skulle man annars dela 3vägs??   klart att de blir hign,mid,low..tongue

har kört både p88 å p88II å tycker dom e kalas.. körde den i "Pro-läge" i den mattsvarta jettan å i standard i bruksbilen..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
Tja man kanske har bas, mid och koaxial, då suger dom filtren! wink
Senast redigerat av ChriZtoffer (27 juni 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
27 juni 2010
ChriZtoffer skrev:
Tja man kanske har bas, mid och koaxial, då suger dom filtren! wink

P88 e ju en "tävlingsmaskin".. ytterst få som tävlar me koaxer..tongue

nya P99 har ju 4vägsfilter men kostar väl runt 12.000 elle så.

530 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Humm... låter som de lutar mot Kenwood spelaren just nu iallfall. P88an låter för komplicerad för mig haha lol

16 197 Inlägg
27 juni 2010
MxKrus skrev:
Humm... låter som de lutar mot Kenwood spelaren just nu iallfall. P88an låter för komplicerad för mig haha lol

du har iaf ingen nytta av "pro-läget" eftersom du ska köra ett 3-vägskit fram å ett 2-vägsbak samt suben.

530 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
MxKrus skrev:

du har iaf ingen nytta av "pro-läget" eftersom du ska köra ett 3-vägskit fram å ett 2-vägsbak samt suben.

Så med andra ord så kommer jag klara mig gott och väl med Kenwood spelaren eller nån liknande. Blir ju mest "korvtjosk dunk på lördagkväll" cool

16 197 Inlägg
27 juni 2010
MxKrus skrev:
evilaudio skrev:
MxKrus skrev:

Så med andra ord så kommer jag klara mig gott och väl med Kenwood spelaren eller nån liknande. Blir ju mest "korvtjosk dunk på lördagkväll" cool

jo då räcker den gott å väl smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 juni 2010
alpine cde-9880r

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
27 juni 2010
evilaudio skrev:
MxKrus skrev:

man kör inte 2vägs bak och kör aktivt delat med p88 mer vätt än så måste man ha att man redan insätt att koxialerna där bak suger när man kommit så långt att man kör aktivt filter på hela systemet

tycker det är kanon att ha full kontroll på både diskant och mellanregistret eftersom man sällan monterar dom på samma ställe

kör aktivt delat på min p88rs och är mer än nöjd
visst känns det lite onödigt att kasta ut 1700kr på ett steg till diskanterna men helt klart värt det i slutänden

men även i vanlig modet har man mycket inställningar och en bra eq med många inställningar

visst kan det krångla till det om man kör aktivt delat med ett 3vägs kit fram men det går att lösa smile

Kör fort så hinner inget hända...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 juni 2010
Får man tag i en P88 är valet självklart.
Nackdelen är att det är en utgående modell.

Kenwooden och dess uppföljare lär LÅTA lika bra som P88an men har fler begränsningar om man jämför. Dock är P88an ungefär dubbelt så dyr normalt sett så det är inte förvånande.

Du kommer troligen bli nöjd med Kenwooden men mer nöjd med P88an.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
Lonefox skrev:
...Kenwooden och dess uppföljare lär LÅTA lika bra som P88an men har fler begränsningar om man jämför...

Låter inte P88an bättre? Det är då vad jag har fått för mig iaf, annars så känns det värdelöst för mig att byta. Den borde ju iaf låta bättre med tanke på priset...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
27 juni 2010
Growe skrev:
evilaudio skrev:
MxKrus skrev:

man kör inte 2vägs bak och kör aktivt delat med p88 mer vätt än så måste man ha att man redan insätt att koxialerna där bak suger när man kommit så långt att man kör aktivt filter på hela systemet

tycker det är kanon att ha full kontroll på både diskant och mellanregistret eftersom man sällan monterar dom på samma ställe

kör aktivt delat på min p88rs och är mer än nöjd
visst känns det lite onödigt att kasta ut 1700kr på ett steg till diskanterna men helt klart värt det i slutänden

men även i vanlig modet har man mycket inställningar och en bra eq med många inställningar

visst kan det krångla till det om man kör aktivt delat med ett 3vägs kit fram men det går att lösa smile

men han SKA ju ha kit bak å fram därför har man ingen nytta av proläget..

om du kollar lite högre upp i tråden så har TS skrivet att han mest kommer spela "korvkioskdunk" på lördag kvällarna..  å då är alla dessa finesser rätt onödiga.
Senast redigerat av evilaudio (27 juni 2010)

Sök