3507
Sök

Mercedes 200e w124 utelåst behöver hjälp fort !

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
hallå, som topic säger så låste bilen sig själv efter ett tag och nycklarna satt i tändingslåset, sitter fortfarande där men har inga reserv nycklar eller något, finns det något knep att få upp dörren eller något utan att krossa någon ruta?
motor huven är öppen och jag kan pilla där ifall de hjälper, det är mercedes central lås på den, vakuum tro ja

mvh

117 Inlägg
1 juli 2010
Ring polisen,dom brukar kunna hjälpa till med sånt.Eller en bärgare,dom e åxå rätt bra på å öppna bilar.Lycka till.  PS:tur att det inte är vinter ändå big_smile

Gummi är färskvara och bör bytas ofta

744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
haha polisen här i ske-å skulle aldrig komma om dom hörde ordet merca tongue  så de gäller att spräcka en ruta? sad

168 Inlägg
1 juli 2010
nej det ska väl gå att komma på något billigare sätt än att krossa ruta.... inte lämnat någon glipa öppen eller så?  annars kan du testa att rörsöka få ner ståltråd mellan dörren å försöka komma åt dörrhandtaget.

Låste in nyckeln en gång i en gammal sierra, tillslut tröttna jag å tog en platt mejsel och hammare och slog in mejseln i låset sen vred runt mejseln med hjälp av en polygrip. Fast låset funkade ju inge mer efter de =P

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
1 juli 2010
Du lär nog behöva någon som kan dyraka upp låset åt dig. De där vacumstyrda centrallåset e jobbig att komma förbi...

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
jo de är nog de, men går det inte tvångs köra motorn till takluckan så den åker upp och man kryper ner genom eller ? tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 juli 2010
Sitter elhiss, c-lås eller taklucke reläna under huven borde du smidigt kunna koppla direktstöm så något öppnar smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
jag tycker jju att det bör sitta något relä under huven,har dock ingen riktigt koll :S ska ut å titta smile

Jägermeister
910 Inlägg
1 juli 2010
Ta en nyckel från en annan 124 eller en nyckel i liknande storlek, låsen på 124orna är helkassa och är allt annat än inbrottssäkra, det tar bara någon minut att ta sig in i en 124, eller i vissa fall bara nån sekund.

Har dyrkat upp säkert ett tiotal såna lås med tex en annan bils nyckel, en eu moppes nyckel osv.
Senast redigerat av gemini78 (1 juli 2010)

En gång är ingen gång...

744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
haha va är dom så j**** kassa ? tongue då ska jag pröva isf !

744 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
jadu dyrka upp med annan nyckel är ute slutet, gick då inte på min iaf :S ingen som har någon aning om vad el tackluckan är kopplad till? har 4 st relän under huven, men fattar nada, finns inget som beskriver vad de är för relä heller. behöver hjälp sad

138 Inlägg
2 juli 2010
Min granne råkade ut för samma sak och ringde försäkringsbolaget som sa åt han att det billigaste i det läget är att slå in en sidoruta.

744 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
ursch så jobbigt, det går inte tvinga upp takluckan på något vänster från motorhuven eller något ?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
2 juli 2010
gemini78 skrev:
Ta en nyckel från en annan 124 eller en nyckel i liknande storlek, låsen på 124orna är helkassa och är allt annat än inbrottssäkra, det tar bara någon minut att ta sig in i en 124, eller i vissa fall bara nån sekund.

Har dyrkat upp säkert ett tiotal såna lås med tex en annan bils nyckel, en eu moppes nyckel osv.

Jaså du, de stämmer då inte på min.. har sen jag köpt bilen haft 5 inbrottsförsök i den, dom har bara lyckats förstöra låsen men inte fan ha dom fått upp den.. Dom borrade tom ur låset till bagaget en gång men tog sig inte ens in då....

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Jägermeister
910 Inlägg
2 juli 2010
Okej, beror nog på hur slitna låsen är oxå, jag har då fått upp varenda en jag försökt med, tom fått upp tändningslåset så jag kan starta bilen, samma sak med en volvo 240, 740 & 940, har lirkat upp hur många som hellst, morsans toyota carina 2 med, både dörrlås och tändningslås, har en jävla bunt med gamla bilnycklar hemma till säkert 50 olika bilmärken, och dom har är guld värda om man ska hålla på med att fixa upp dörrlås.

Iofs är jag ganska duktig på att lirka upp hänglås och vanliga Assa dörrlås med, tex min hemma dörrs lås en gång när jag låste ut mig, det krävs nog viss träning och den rätta touchen för att bli bra inbrottstjuv.smile

Men får man bara in vanan en gång ere ganska lätt att göra om samma procedur, för mig funkar det eller har funkat varje gång och min kompis som försökt gåre inte alls för.

Han har sagt flera ggr att får du nu upp låset på denna bil så nog ere självaste fan, sen står han där igen med öppen käft och leendet försvan lika fort igen denna gång med.smile

_night_stalker_ skrev:
gemini78 skrev:

Jaså du, de stämmer då inte på min.. har sen jag köpt bilen haft 5 inbrottsförsök i den, dom har bara lyckats förstöra låsen men inte fan ha dom fått upp den.. Dom borrade tom ur låset till bagaget en gång men tog sig inte ens in då....
Senast redigerat av gemini78 (2 juli 2010)

En gång är ingen gång...

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
2 juli 2010
gemini78 skrev:
Okej, beror nog på hur slitna låsen är oxå, jag har då fått upp varenda en jag försökt med, tom fått upp tändningslåset så jag kan starta bilen, samma sak med en volvo 240, 740 & 940, har lirkat upp hur många som hellst, morsans toyota carina 2 med, både dörrlås och tändningslås, har en jävla bunt med gamla bilnycklar hemma till säkert 50 olika bilmärken, och dom har är guld värda om man ska hålla på med att fixa upp dörrlås.

Iofs är jag ganska duktig på att lirka upp hänglås och vanliga Assa dörrlås med, tex min hemma dörrs lås en gång när jag låste ut mig, det krävs nog viss träning och den rätta touchen för att bli bra inbrottstjuv.smile

Men får man bara in vanan en gång ere ganska lätt att göra om samma procedur, för mig funkar det eller har funkat varje gång och min kompis som försökt gåre inte alls för.

Han har sagt flera ggr att får du nu upp låset på denna bil så nog ere självaste fan, sen står han där igen med öppen käft och leendet försvan lika fort igen denna gång med.smile

_night_stalker_ skrev:
gemini78 skrev:

Okej, håll dig borta från mina lås isf wink

Chevrolet Racing

744 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
kom hit och dyrka upp mitt då tongue

BilFixare
4 juli 2010
Jag själv har råkat ut på sån också som tur va att en kille han är bra på så. Som jag såg han gjorde är han tog är lång pinne ( pinne få inte vara för svag ) ca en havl meter han böja som ett krog oc sen kör han ner vid rutan och sen vrid han ca en kvart och sen drog han up pinne  bara sen är dörren öppet.

BilFixare
4 juli 2010
Jag är inte så bra på svenska men du få försök läs och förstår.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
4 juli 2010
BilFixare skrev:
Jag själv har råkat ut på sån också som tur va att en kille han är bra på så. Som jag såg han gjorde är han tog är lång pinne ( pinne få inte vara för svag ) ca en havl meter han böja som ett krog oc sen kör han ner vid rutan och sen vrid han ca en kvart och sen drog han up pinne  bara sen är dörren öppet.

Det ska inte fungera då det pneumatiska (luft/vakum-styrt) centrallåssystemet ska låsa bilen direkt igen om man gör på det sättet, förutsatt att det fungerar som de ska.

Chevrolet Racing

Sök