Okej, beror nog på hur slitna låsen är oxå, jag har då fått upp varenda en jag försökt med, tom fått upp tändningslåset så jag kan starta bilen, samma sak med en volvo 240, 740 & 940, har lirkat upp hur många som hellst, morsans toyota carina 2 med, både dörrlås och tändningslås, har en jävla bunt med gamla bilnycklar hemma till säkert 50 olika bilmärken, och dom har är guld värda om man ska hålla på med att fixa upp dörrlås.
Iofs är jag ganska duktig på att lirka upp hänglås och vanliga Assa dörrlås med, tex min hemma dörrs lås en gång när jag låste ut mig, det krävs nog viss träning och den rätta touchen för att bli bra inbrottstjuv.
Men får man bara in vanan en gång ere ganska lätt att göra om samma procedur, för mig funkar det eller har funkat varje gång och min kompis som försökt gåre inte alls för.
Han har sagt flera ggr att får du nu upp låset på denna bil så nog ere självaste fan, sen står han där igen med öppen käft och leendet försvan lika fort igen denna gång med.
_night_stalker_ skrev:
gemini78 skrev:
Ta en nyckel från en annan 124 eller en nyckel i liknande storlek, låsen på 124orna är helkassa och är allt annat än inbrottssäkra, det tar bara någon minut att ta sig in i en 124, eller i vissa fall bara nån sekund.
Har dyrkat upp säkert ett tiotal såna lås med tex en annan bils nyckel, en eu moppes nyckel osv.
Jaså du, de stämmer då inte på min.. har sen jag köpt bilen haft 5 inbrottsförsök i den, dom har bara lyckats förstöra låsen men inte fan ha dom fått upp den.. Dom borrade tom ur låset till bagaget en gång men tog sig inte ens in då....