Tjena jag är en gubbe på 18 år som börjat älska bilar oerhört mycket det senaste året och nu blivit kär i den nya S40.
Jag vill lägga ut max 220k inkl. styling för cirka 30k, detta hos evolve mest troligt.
Saken är den att jag måste ha den i svart metallic och helst(!) manuell för vi unga gubbar vill ha kontroll över bilen och så mycket skicklighet som möjligt i körningen!
Ljudet ska vara det bästa alltså Premium Sound Pro Logic ll med en cd-växlare med plats för sex skivor, men detta går att ordna efteråt.
Vill ha Business Plus paketet minst! Det enda jag inte begär är navi, skinnklädsel och parkeringshjälp(kärringuppfinning)...
Den ska ha rullat max fem tusen mil och T5an är min högsta prioritet men 2,4i:n funkar med då den troligen kommer bespara mig på bensinen lite mer än T5an trots att 2,4i sägs dra 0,84 l/mil och T5an ligger på cirka 0,88 l/mil. Detta är den blandade körningen! Men jag gillar fart, verkligen och då kommer turbon användas, och då kommer bensinen rinna...Har redan maxat min brors trimmade C70 t5a -02...Men jag ska ha bilen i flera år så då kan t5an sitta bra när vi är framme vid 2010...
Har ni några råd till mig om bilvalet så snälla, allting uppskattas, men den riktiga frågan är stylingen!
Jag ska sänka bilen, tona alla rutor dock svagt på de framre rutorna, främre ögonlock, kjolpaket runt om, m3 speglar och svarta grillar...Fälgar ska jag ha 18" max för jag vill behålla liiite körglädje iaf..plus att det ser tillräckligt bra ut!
Men, det är så himla dyrt om man ska be en verkstad göra allt detta! Hur ska jag veta vad de rimliga priserna ligger på för monteringen? Bara att tona rutorna ligger på tre tusen, men jag har läst här på garagets forum att med lite försiktighet och de rätta verktygen (300-400 kr) så skulle man kunna göra det själv! Är det likadant med det övriga? Jag vill få ut så mkt som möjligt av pengarna då jag verkligen gör en satsning här!
Gubbar, om ni nu läst ända ner hit så skulle vilken kommentar som helst uppskattas, verkligen. Tack på förhand!
Mvh Gabriel