Hejsan, Blev precis ägare till en fin audi a4 -03 1.8t varit inne o sökt här på sidan men hittar inte några direkta svar ang vilken olja man ska ha i kärran, bilen har gått 12500 mil nu och har fixat tid till att byta kamrem m.m, men tänkte fixa olja och sånt själv, Vilken olja kör ni Nöjda audi ägare med i er A4 1.8t ? Något speciellt man själv ska gå igenom vid servicen? läste något att nått coxa igen, någon mer info? Skriv gärna om några vanliga fel med motorn/bil, ( om det finns ) väldigt nöjd annars med kärran
Gammal tråd jag vet, men nästa gång tycker jag definitivt att du ska köra castrol edge 5w-30 i din bil. det är en longlife olja och det finns absolut inget dåligt med den oljan.. den är rekommenderad och dyr av en anledning.
kan säga att du ska hålla dig borta ifrån den så kallade long-life oljan ifrån audi. Not good
Oljan i sig är det väl inget fel på ?
Jag kör på Castrol Edge som är motsvarigheten men följer dock inte principen att använda den xxx antal mil utan byter helt enkelt varje år. Jag kör oftast under 1000mil/år.
kan säga att du ska hålla dig borta ifrån den så kallade long-life oljan ifrån audi. Not good
Oljan i sig är det väl inget fel på ?
Jag kör på Castrol Edge som är motsvarigheten men följer dock inte principen att använda den xxx antal mil utan byter helt enkelt varje år. Jag kör oftast under 1000mil/år.
Kör på long-life oljan och byt efter halva tiden. Det är serviceintervallet på 3000 mil som dödar motorn. All olja som håller rätt klassning går att köra på.