Åker dit på cruisingen om vädret är OK. Tyvärr ingen rättförs bil utan får gömma tysken på ngn bakgata och stå efter gatan istället
Ngn förresten som har tips om bästa vägen in i stan? Har kommit från Leksandshållet tidigare o det är ett jävla mög med 1,5h kö innan man ens hamnar inom vettigt gångavstånd. Finns det ngn sidoväg över berget typ vid Vidablick man kan köra eller är det kanske bättre om jag kör över Bjurs och kommer in i R-vik från Furudalshållet istället?
Ngn förresten som har tips om bästa vägen in i stan?
Åk leksandsvägen och sväng av mot OKQ8 vid avfarten till Falun någon km innan du kommer in i Rättvik. Sväng vänster direkt FÖRBI OKQ8. Det är gamla vägen, då hamnar du mitt i centrum. Du kommer säkert inte att vara ensam på den vägen heller, men det lär ju inte ta två timmar in som det brukar göra efter riksvägen... För övrigt tycker jag att det är ett lysande idé av dig att ställa tysken utom synhåll, det är trots allt CLASSIC car week. Tänk om alla Volvo-fjortisar tänkte på samma sätt...
För övrigt tycker jag att det är ett lysande idé av dig att ställa tysken utom synhåll, det är trots allt CLASSIC car week. Tänk om alla Volvo-fjortisar tänkte på samma sätt...
HÅLLER MED tänk vad mycket bättre trafiken skulle flyta
Själva cruisingen skulle väl försöka hållas extra borta från riksvägen i år, även om riksvägen tydligen inte har varit med i cruisingslingan innan heller Läste nåt om att rondellerna skulle stängas av, men lär ju vara knökat ändå.
Enligt vad jag läst så ska rondellerna stängas av för cirkulering, man kommer alltså bara kunna åka rakt igenom, kan fungera! Vist har riksvägen inte varit med i slingan tidigare år heller, men är ju "där allt händer".