Ska lätta min volvo 240 och vill ha förslag på lättning, vill inte lätta så grovt att den tappar utseendet totalt och liknar en konservburk. Nu har jag bara baljorna och dämpmattorna borta och ska lätta mycket mer. Men som sagt, kom med förslag på vad som kan tas bort för lättare bil.
Mvh Emil
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Ska lätta min volvo 240 och vill ha förslag på lättning, vill inte lätta så grovt att den tappar utseendet totalt och liknar en konservburk. Nu har jag bara baljorna och dämpmattorna borta och ska lätta mycket mer. Men som sagt, kom med förslag på vad som kan tas bort för lättare bil.
Du fick det då allt att låta enkelt Nja men sånt är en självklarhet, allt är nästan ute. Jag tänkte mer på typ ställen man kan kapa bort plåt och sånt där som inte behövs egentligen typ
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Skaffa ett 10mm stålborr och sen borra i förstärkningarna till motorhuv och koffert lucka. Plocka bort svarta plasten på stötfångarna och hålborra stötfångarbalkarna. Mellanväggen till koffert/baksäte bara att kapa bort. Borra balkarna längs med taket.
Någon som vet ungefär hur mkt man kan banta 245an? Originalstolar , soffbotten och ryggstöd , hela golvmattan , viss ljudisolering och innertak, vad kan man ha vunnit på det om man tar bort och byter stolarna osv?
Har inte vägt bilen , men tippar på att den är aningen lättare redan än vad som står i papprena (1450 kg)