har fått ett problem med min 850 den här nämlingen börjat att rycka.när man accelererar/kör som folk då kommer det inge rök. men när man ska börja trampa på mm då kommer det rök. den kan små röka lite om man står och varvar upp den bara. kan säga att alla packningar är nya. turbon har gått ca 500-1000mil kan det vara katten som fått stryck men tanke på att det tog väldigt lång tid innan ja fick i gång den tänkte om det komit bränsle i katten så den gått sönder? lr kan det vara Lambdasond? någon som har nå ider på vad som inte står rätt till?
hmmm byte oljan i fredas topp-packningen har ju inte ens gått 100mil:S om det är vatten i avgassystemet hur mkt skulle du gissa på att ja måste köra innan det försvinner?
hmmm okej toppen lämna jag in för planing och där ja lämna den dom sa att den var okej. hur kollar jag om turbon är spräckt? om cylinderfoder är spräckt ska inte bilen koka då? för motorn jag har satt i är testad mm och det var inge fel på den.
hmmm r-optik där sa du något kan det ha att göra med att den trycker er sig olja med? för jag har ingen aning om när Vevhusventilationen gjordes rent vad ska jag använda för att göra rent den?
hmmm r-optik där sa du något kan det ha att göra med att den trycker er sig olja med? för jag har ingen aning om när Vevhusventilationen gjordes rent vad ska jag använda för att göra rent den?
lossa på insuget. ta bort den svarta burken som sitter där. gör rent ner i hålet i blocket. kan vara krångligt. hålet är ca 10 cm långt. sen använder du förtunning när du ska göra rent den svarta boxen. eller så köper du en ny. då vet du att den är ren.
ja den skjuter ur sig olja när det blir täppt där. = vit/blå rök. kan ryka som om turbon skulle gått eller något annat.
men nu var ju röken vit å inte blå så varför skulle den då dra isig olja???, på nått sätt så drar den isig vatten.. har du kollat om det går åt något kylarvatten??
hmm okej liten dum fråga om man tar bort toppen visst är det ny packning/bulltar som gäller då?
Alltid ny packning och nya bultar. Man får ju enligt volvo återanvända bultarna om dem inte är längre än ett visst mått av någon anledning. Det är ju sträckbult och det är generellt sett en engångsvara.
okej okej hmmm kom på en sak nu när jag satt och fundera nu har jag ju en motor från en 2.4L T. men packningen jag satte på ska sitta på en 2.3L T. där har jag felet?