2811
Sök

Mercedes 190E -84, huttrar och skakar på tomgång.

3 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Nu när jag skulle köra till jobbet imorse så började bilen som huttrar å typ skaka när jag startade den.
Sedan när jag skulle börja på att rulla iväg så huttrade den även då,
precis som om den inte skulle få nog med bränsle.

För sedan då jag hade kört en bit så gick den som den skulle, men sedan då jag skulle parkera den igen så började den åter igen huttra å skaka.

Någon som kan tänkas veta vad som är fel?
tack på förhand.

3 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
verkligen ingen som har en aning?

373 Inlägg
27 juli 2010
Kollat tändstift ,kablar,luftfilter??El kanske hälla i lite insprutnings rengöring i tanken...

Kan vara mycket....Lycka till!

''Hugin-Hachiko''

32 Inlägg
27 juli 2010
kolla så att fördelaren är i skick

11 Inlägg
6 september 2010
Har samma problem på min, om det inte är samma bil som det pratas om :p

Har bytt:

Fördelarlock
Fördelararm
Tändstift
Tändkablar
Annan förgasare som såg lite modernare ut
Massa slangar runt förgasaren
Bränslefilter

Fortfarande samma problem. Den går riktigt fint då den blir varm.. kan kännas lite att den är smått ryckig. Däremot när den är kall så går den riktigt riktigt dåligt.

1 570 Inlägg
6 september 2010
Är det en 190 E med Bosch KE insprut? Det låter som ett problem jag hade på min MB. M103an är en m102 med 2 cylindrar till. Mitt problem var en pryl som heter bränslemängdfördelare som ska pytsa ut rätt mängd soppa till spridarna (om jag förstått allt rätt). När motorn var kall gick den jättedåligt, kändes allmänt orkeslös och ryckig. När den blev varm så gick den bättre men det var ändå ingen kraft i motorn.

11 Inlägg
8 september 2010
Min 84a har förgasare som sagt.

Min går bra när den är varm, känns inte ovanligt trött men när den är kall så går den som en traktor från 50talet

Sök