2907
Sök

HJÄLP! nissan 200sx s13 går inte rent

25 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#1
tja !
har bytt turbo till en lite större än orginal, en t28 är de om jag inte minns fel.
sen är den helt orginal utöver det, men nu har jag köpt ett chip, z32lmm och 444cc spridare från en skyline. och nu vill han inte gå rent för fem öre !! lmm  är korrekt inkopplad, har kolla upp flera trådar om det och de ska vara rätt.. han som jag köpte spridarna , chippet och lmm hade tydligen något att koppla i styrboxen och ställa in så allt stod rätt till med soppa och luft osv.. men det har inte jag? kan de vara därför han går orent.. han är inte med på gasen alls och jag får inte upp nå ladd, 0.4 max och sen blöddrar det nå så in åt helv..

skulle vara riktigt  tacksam för svar:)

/ tobbe


7 274 Inlägg
27 juli 2010
#2
Är chippet anpassat efter spridarna och lmm?
Om inte så har du felet där...


229 Inlägg
27 juli 2010
#3
Skriv frågan i forumet på nogs.se får nog bättre och snabbare svar där wink

25 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#4
Okej men förra ägaren till chipet, spridarna och lmm sa att det skulle vara anpassat tillsammans.
För han hade haft det på sin bil så jag vet inte vad som är fel.
Ringde upp han och fråga men han sa bara att det va fel på lmm att jag kopplat fel men det har jag inte.


26 Inlägg
27 juli 2010
#5
han kan ju säga att det funkar fast han vet att det inte gör det om du har otur


1 878 Inlägg
27 juli 2010
#6
Jag tippar på att bilen inte är mappad för dessa spridare samt LMM:en. om du stoppar tillbaka allt så går han rent?


25 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#7
jo tror det jag med.
Ska nog beställa ett chip får horsham så vet jag att jag får rätt grejer.
Ja den går rent men den hackar eftersom laddtrycks spärren inte är bort tagen. För det är ju endå ett original chip.


STREETRACER
892 Inlägg
29 juli 2010
#8
Har du original Soppa pump kvar?
Dem e rätt dåliga o vid Steg 3 vill den har rejält med soppa wink då jag tycker det låter mer som ett fall av att den misständer i väntan på att soppan ska komma?
bytt till NGK BCPR7ES stift?

Bmc Crew

475 Inlägg
29 juli 2010
#9
låter bekant detta... orginal har du 3 trådar ifrån din lmm... på den nya har du 4st?.. vi hade samma problem som du... visade sig att pappret vi fick med var felvänt???... så alla kablar till lmm var fel inkopplad.. insåg vi efter ca 5 timmar svordomar senare... dubbel kolla dina kablar ifrån lmm...

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

25 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
#10
nej det är en walbro soppapump som jag har på nu..
okej ska det hjälpa med att byta de för mina stift va ganska svarta hehe och sen va det ett ganska stort mellanrum på stiften längst ner...

okej men jag drog ut en skiss på datan på kopplings schema till lmm och sen gick jag in på en hemsida men vet ej va den hette nu igen och det ska vara rätt kopplat nu..
Hur märker man om en lmm är sönder?


475 Inlägg
30 juli 2010
#11
hur ser LMM ifrån z32 vs Nissan ??  har inte z32 4st kablar och nissan har 3st?

om du har kopplat lmm fel så låter det som du beskriver

har du kopplat allt rätt
så låter det så här
http://www.youtube.com/watch?v=I8uWKGRlsOI tongue

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

25 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
#12
okej:) men är det någon som kan skicka en skiss på hur det ska se ut.
För det finns en vanlig skiss på garaget och andra sidor och den har jag gjort efter.


original lmm   A svart med vit rand - E (z32)
original lmm   B svart - D (z32)
original lmm   c grön med svart rand - B (z32)

C= (z32)jordas i kaross.

Stämmer detta kopplings schema?



Sök