3151
Sök

Nån som vet något om denna baslåda, JBL GTO 1200B?

Jägermeister
909 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
#1
Tänkte lägga en beställning på en baslåda som är nersatt från 1995kr till 1195kr på www.nardik.se   .

Den finns under rubriken fynda och heter JBL GTO 1200B.

Vet att det finns 10 ggr bättre basar och har även haft stereogrejer som kostar mer än min nuvaranda bil men är just nu ute efter lågbudjets grejer billigt, köpte även ett JBL GTO 2000
slutsteg på 2x75w eller 1x170w bryggat, begagnat av en kille på blocket för 400kr + 150kr i frakt och ett liknande steg kostar 1995kr nytt nu så det var ganska billigt.

Sålde bort alla mina grejer för att tag sen för jag tänkte "växa upp" och sluta föstöra mina öron men nu hamnade jag där igen och ska skaffa nått billigt nytt skräp...

Så imorgon ska jag ut och shoppa lite kablar, kabelskor, lågnivåkabel och en säkringshållare.

Den ska sitta i en golf 3a och av tidigare effarenhet så vet jag att det är lätt att få bra ljud i en sådan.smile

Någon som vet om det är nått att ha och om den låter och är värd 1195kr + 129kr i frakt?

En gång är ingen gång...

Bigge
26 juni 2006
#2
min kusin hade en sån låda ett bra tag, tycker dem sparkar på som fan demdär! big_smile
Men sen att det är svårt å få bra ljud i en golf 3:a vet jag inte om jag kan hålla med om. tycker det tvärt om alltid blir bra ljudbild i golfarna.. Men slå till på basen tycker jag, annars kanske jag gör det wink

454 Inlägg
26 juni 2006
#3
Då är ni ju 2 som är eniga om att det är lätt att få bra ljud i golf big_smile

21 761 Inlägg
26 juni 2006
#4
Bigge är nog lite mer än fartblind, hehe.

Ursäkta min dåliga humor, Bigge.

Bigge
27 juni 2006
#5
hahah sorry läste fel! wink fartblindheten kanske smittade av sig på ordblindheten.

32 Inlägg
27 juni 2006
#6
Jag har en sådan baslåda. Har inte hunnit spela så mycket med den än, men av det jag hört så tycker jag den låter bra. Den luktade dock lite skarpt i början, men det har nästan försvunnit nu. Tycker den är gjord av bra kvalitet, men har inte så mycket att jämföra med då det är min första låda. Men köp den du, jag hann dock köpa den från Nårdik då den kostade 995 kr wink
Senast redigerat av Nocz (27 juni 2006)

Jägermeister
909 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
#7
Okej, får ju hoppas att den låter bra så för har just hämtat den på posten.
Fuskigt bara att Nocz fick den för 995kr & jag var tvungen att betala 1195kr...=P

Kan bara inte testa den ännu för slutsteget har inte kommit ännu...sad
En del el prylar luktar faktiskt helt enkelt skit när man använder dom första gångerna.
Men som tur är så brukar lukten försvinna efter ett tag, hade ett slutsteg som vägrade sluta lukta så jag sålde den men först gnuggade jag på den med en wunderbaum så den luktade gött!smile
Senast redigerat av gemini78 (28 juni 2006)

En gång är ingen gång...

Fartälskare
390 Inlägg
28 juni 2006
#8
kolla in min! har en sådan fast 10" något otroligt bra bas! du behöver verkligen inte 12" alltså! går lika bra med 10" tror faktist jag gillar den mer än 12"....köpte på JBR i Borås....mycket gött dunk=)

Speedparts That´s why.......


Sök