3456
Sök

Nekad Lån!

Ödesutmanare
389 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Tja!

Det är såhär att jag har nu semester från mitt jobb, en och en halv vecka kvar.
Sån tur är så pajade min bil just nu på semestern, så de drabbar inte jobbet.
Men ska köpa ny, och behöver lån på ynka 20.000 kr av banken.

Var inne igår (Swedbank) och jag sa att jag har fast jobb, men dock bara jobbat 4 månader.
Han sade att så länge jag har fast så är det inga problem, och hänvisade mig till telefonbanken, så fick jag ringa istället.  Det kollade upp min inkomst och det såg bra ut, sen min ålder, ensamstående, barn osvosv.
Sen sade hon att hon inte kan bevilja lånet för att min ålder och ekonomi går under deras gräns?? sad

Jag är 19 år och tjänar 17.500 innan skatt, men har alltid massa övertid så får ut ca 15.000 i månaden.
Sade det till henne, och jag bor hos en polare gratis, inga barn, de enda utgiften jag har är bilsport på nån hundring i månaden och försäkring på bil. Sade även att om jag inte får lån, så skiter sig mitt jobb, utan pengarna har jag ingen bil, utan bil kommer jag inte till jobbet, buss eller tåg går inte.

Någon som har tips på vad jag kan göra?
Vart kan jag mer ansöka om lån (inga förslag som sms-lån eller g-e moneybank tack)
Vart jag kan vända mig?
De börjar brinna liiiite i knutarna nu.

Inte hållt på med det här förut, så de är ganska nytt ämne för mig.

MVH
Andreas

smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Girls go fast
893 Inlägg
4 augusti 2010
Testa gå till en annan bank. Har du ingen som kan gå i borgen för dig?

Lycka till

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Ödesutmanare
389 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
NETTAN skrev:

Lycka till

Måste man inte va kund hos de andra bankerna för att få ta lån hos dom?
De är ju ingen som kan de just nu, tråkigt nog. sad

2 337 Inlägg
4 augusti 2010
Du kan inte få låna av föräldrar eller mor-/farföräldrar istället?

Girls go fast
893 Inlägg
4 augusti 2010
Widing_ skrev:
NETTAN skrev:

Lycka till

Måste man inte va kund hos de andra bankerna för att få ta lån hos dom?
De är ju ingen som kan de just nu, tråkigt nog. sad

Nee, de tror jag inte. Testa, kan ju inte bli mer än ett nej.

Fick reklam nu, finns något som heter Freedom finance man kan låna pengar till vad man vill.
"Enda som behövs är en godkänd kredithandling och du har pengarna i handen efter några dagar" 

(www.freedomfinance.se)

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Ödesutmanare
389 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Okej, tack Nettan.
Men jag har läst runt lite att många har blivit nekade för att de har ansökt på flera banker än deras, så jag vettitusan hur jag ska göra. Hittade något forum när många fått nej för att de har ansökt på många olika ställen.

Sarge - nej, kan ju inte det sad

711 Inlägg
4 augusti 2010
Gå till en bak och säg att du vart nekad lån,fråga: om jag byter bank till er kan jag då få ta ett lån?

Och det är ju ett jävligt litet lån,så jag ser inte varför en ny bank skulle neka dig det då.

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 augusti 2010
Borde väl inte vara något problem att få ett Privatlån på Swedbank? Min bror fick ett privatlån på 60k över 36 månaders återbetalningstid. Han hade då jobbat ett halvår, med en uppskattad taxerad inkomst på 210k/år före skatt, med lägenhet och hela köret + ett studielån att börja betala på.

Han fick nej först, och ringde tillbaka till handläggaren och tjatade lite. Han fick lämna adress till löneavdelningen på företaget så att de kunde få ett anställningsintyg och lite lönespecar, och då var det plötsligt inga problem alls att få lånet. Då har han ändå bara ca 5-6 tusen kvar varje månad efter övriga räkningar och mat och du lär ju ha större marginaler. Försök igen, slå näven i bordet.

?
1 038 Inlägg
4 augusti 2010
Sök på Lendo, även om tio banken gör UC på dig blir bara 1 UC registrerat istället för 10st om du nu kollar med tio banker.

Är du med i facket så kan du ansöka om medlems lån.

Eller så köper du en bil ifrån nån bilfirma som har 0kr i kontant instats.

Är de bara 20lax och du knappt har några levnadkostnader så har du ju betalat av lånet på G-E money bank på 2mån.
Senast redigerat av GTi-R_Danne (4 augusti 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

RM-operatör
667 Inlägg
4 augusti 2010
Det var ett Blancolån du sökte? Pröva med Billånet istället, då blir ju bilen säkerheten i lånet.

8 883 Inlägg
4 augusti 2010
Har man bara haft jobb i 4 månader är det nog tveksamt om det finns någon bank eller finansbolag som vill ge lån.

Billån ges till 80% av bilens pris och brukar oftas gälla bilar som kostar 50 000 eller mera och inte är äldre en 12år en bil för 20 000 går nog inte att få ett "billån" på

Tänk även på att många ansökningar kan göra att du inte får ta lån när du jobbat tillräckligt länge dvs många förfrågningar gör att du kan bli nekak just pga av det

Fotograf på tierpidag.se

huh?
10 427 Inlägg
4 augusti 2010
Är du med i något LO-fack så kan du ta ett medlemslån hos Swedbank, dock lägst 30 000 för
ett vanligt lån. Tror de har lite "snällare" regler för det pga vissa omständigheter som att facket
betalar räntan på lånet vid arbetslöshet osv.

8 883 Inlägg
4 augusti 2010
steifan skrev:
Är du med i något LO-fack så kan du ta ett medlemslån hos Swedbank, dock lägst 30 000 för
ett vanligt lån. Tror de har lite "snällare" regler för det pga vissa omständigheter som att facket

Även den lånetypen är vilkorad med minst 6-månader och trådskaparen har jobbat i 4

Fotograf på tierpidag.se

1 482 Inlägg
4 augusti 2010
Det är dina 4månader med fast anställning som ställer till det lite. Många banker kräver minst 6månader.

Kan ingen släkting gå in som borgen?

BLT Service
Theracords Music Label

9 108 Inlägg
4 augusti 2010
Widing_ skrev:
Vart kan jag mer ansöka om lån (inga förslag som sms-lån eller g-e moneybank tack)

Varför inte t.ex. GE Moneybank egentligen om det nu är så brått? Det är ju som ett vanligt banklån fast lite högre ränta, sparar du extra så är du av med det på 6 månader.

Enligt deras uträkning så blir 20.000 i 2 år en kostnad på 900 i månaden, om det nu inte är massa dolda kostnader är det ju skitbra.

Har ingen erfarenhet av dem själv men det skadar ju inte att ringa och höra.

1 468 Inlägg
4 augusti 2010
har du bara varit anstäld i 4 månader så borde du i stället ansöka om kreditkort då det e enklare att få.

Vet en vän Sofia. hon har betalningsanmärkningar och har bara jobbat i 2 månader o hon fick kredit på 15.000:- efter en noggran förklaring på hur betalningen ska ske och vad du har för möjligheter att betala MED.

Testa om du vetkligen behöver pengar smile

1 581 Inlägg
4 augusti 2010
Jag ringde runt, fick lån av Nordea på 100 000 när jag var 19 år och tjänade 16000 kr i månaden, hade ingen fast anställning. Timanställd men intyg från chefen att jag skulle få anställning inom 3 månader då 6 månaders prövotiden gått ut. Dock var ju detta innan finanskrisen. Men jag hade Skandia innan och dem sa att om jag skulle få lån skulle jag föra över mina "intressen" och starta lönekonto hos dem. Fine sa jag så länge jag får låna pengar av dem varför inte byta?
Senast redigerat av Fellow (4 augusti 2010)

Ödesutmanare
389 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare allihoppa!

Liten update:

Läst lite vad ni skrivit, och var in på banken idag IGEN, och så sade jag till de att jag inte hade jobbat 6 månader, då fick jag frågan "är du fastanställd?" , "ja det är jag" och ger anställningspappret. "Då ska det inte vara några problem".

Fick en tid av de idag till något möte imorgon med någon kille, så får se hur de hela slutar smile

OEM <3
6 957 Inlägg
5 augusti 2010
Hamilton skrev:
steifan skrev:

Även den lånetypen är vilkorad med minst 6-månader och trådskaparen har jobbat i 4

Jag fick ta ett medlemslån på detta sätt, då hade jag jobbat 4.5 månader, men jag sa att jag skulle
bli fastanställd och dom lita på mitt ord.

Då rörde det sig om 60.000kr
Senast redigerat av Bjork (5 augusti 2010)

OEM <3

Muttley
5 augusti 2010
Widing_ skrev:
Tjenare allihoppa!

Liten update:

Läst lite vad ni skrivit, och var in på banken idag IGEN, och så sade jag till de att jag inte hade jobbat 6 månader, då fick jag frågan "är du fastanställd?" , "ja det är jag" och ger anställningspappret. "Då ska det inte vara några problem".

Fick en tid av de idag till något möte imorgon med någon kille, så får se hur de hela slutar smile

Man kan nästan glömma att få lån av swedbank och diverse banker om du ringer eller tar de via nätet. De är kass på de viset.
Men tar du de personligen med en bankman och visar de hur du tänkt dig så brukar de utan problem gå att få pengarna samma dag som du varit nere på banken.

Sök