Jo ioförsig,... EN som kör (registrerat motorfordon) anonymt läger ju då genast en liiiiten extraavgift på alla andra som kör med synlig skylt. Men de anonyma har mitt fulla stöd och jag skulle också bli irriterad *hrrm, snällt sagt* om någon hände ut mig på d viset.. Brukar också även (om jag hinner) blinka o tacka för de som blinkar först på mig.(för att varna för bängen, om jag glömt slå på lyset eller om jag har någon "svart" lampa)
Mailade just till dom ansvariga för www.basio.de´där sidan ligger. Skrev att jag ville ha namn & personnummer på den ansvarige för en polisanmälan om förtal. Det lär ju skrämma en del. Kan ge mig fan på att det är nån riktig sosse som ligger och sölar ner trafikrytm och prejar folk om dom ska köra om...
bmw_z skrev:
någon som vet adress \nummer till killen?
Vill bara höra din koppling mellan att han skulle vara sosse och att nu han skulle ha gjort den där hemsidan?
Kör man som folk, så hamnar man nog inte på den där hemsidan... som förövrigt inte lär spela någon roll att den existerar eftersom ingen ändå kommer att anmäla de som kör utan skyltarna. Kör de utan skylt tar polisen så småningom/förhoppningsvis hand om dem och det gissar jag inte har något med hemsidan att göra.
Onödig hemsida och onödigt att brusa upp angående innehållet... kör med vett i huvet och det lär inte bli några problem.
"Sosse" är ett utryck för feg svensk gubbe, svensson ja typ nått åt det hållet. ¨ Kan t.ex användas i sammanhanget: DIN JÄVLA SOSSE!!! eller kanske: VILKEN JÄVLA SOSSE!!!
Enligt vad jag har fått fram så är denna "sosse" företrädare för moderaterna i tyresö
jonesono skrev:
Vill bara höra din koppling mellan att han skulle vara sosse och att nu han skulle ha gjort den där hemsidan?
men hahha, han får väl lägga ut dom om han vill, inget olagligt med det du kan ju gå in på vägverket och få namn, personnummer o telefonummer till ägaren av ett fordon genom ett sms. Vad tror ni att snuten ska göra om dom ser den sidan? åka o gripa alla för att dom kört utan framskylt?
Skulle gärna vilja veta hur du får personnummer och telefonnummer från vägverkets SMS tjänst för i så fall har dom missat det på varenda bil jag kollat upp.
Information till de som avser att anmäla denna sida till Datainspektionen (DI): Publicering av uppgifter för uteslutande journalistiska ändamål skyddas av grundlagen och omfattas inte av PuL. Uppgifterna på denna sida sorterar alltså utanför DI:s kontroll.
Måste bara påpeka att det han sysslar med är uthängning av personer och att det är ytterst tveksamt om denna publicering av uppgifter uteslutande är för något journalistiskt ändamål? Den följer ju inte dom etiska riktlinjerna för journalistik som bedrivs i Sverige. Man publicerar inte namn på icke dömda brottslingar. Ett exempel på detta är ju Hagamannen.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ja tycker också att det låter suspekt... Om inte annat så måste det falla under förtal, hur kan han veta vem som kört, bilen kan ju vara utlånad & skyltarna kan ju ha blivit stulna. Skrev en liten artikel om det hela på www.sr1.se . Verkar som att även aftonbladet är sugna på att skriva en liten artikel om denna ytterst tveksamma verksamhet från en förtroendevald politiker... Nä nu är det dax att sova Gonatt alla fortkörare & dårar där ute
Ursäkta mej..!! Men enligt svensk lag får man aldrig använda andras namn i något som helst sammanhang UTAN personen i frågans tillstånd..!! Med andra ord bryter han själv mot lagen och kan därför åtalas..!! Tack för mig..
fan kanske borde bli politiker... för man verkar ha jävligt för mycket fritid asså...
sen det där sista att han skriver "Publicering av uppgifter för uteslutande journalistiska ändamål skyddas av grundlagen och omfattas inte av PuL. Uppgifterna på denna sida sorterar alltså utanför DI:s kontroll."
det känns si så där...för med hjälp av reg nr kan man ta reda på allt om ägaren tex personnr. årsinkomst med mera (vägverket+skatteverket)
Ja tycker också att det låter suspekt... Om inte annat så måste det falla under förtal, hur kan han veta vem som kört, bilen kan ju vara utlånad & skyltarna kan ju ha blivit stulna. Skrev en liten artikel om det hela på www.sr1.se . Verkar som att även aftonbladet är sugna på att skriva en liten artikel om denna ytterst tveksamma verksamhet från en förtroendevald politiker... Nä nu är det dax att sova Gonatt alla fortkörare & dårar där ute
hehehe så jävla bra att du sa till tidningen synd bara att du känner en som blivit utsatt men för hoppningsvis så får ha lite stålar och så var de ju inte så farligt!