Det där är en 2,8 med EFi-sprut. Satt i Scorpio och vissa Sierra. Man måste ju ha kabelhärva och box till den innan man ska ha ner den i en granada. Fördelen är att topparna klarar blyfritt vilket inte den gamla 2,8an gör. Skulle du bli sugen har jag en Scorpio 2,9 motor med automat, härva och boxar från en 95a stående typ 4mil från vetlanda. 1500:- vid snabb affär.....
Det där är en 2,8 med EFi-sprut. Satt i Scorpio och vissa Sierra. Man måste ju ha kabelhärva och box till den innan man ska ha ner den i en granada. Fördelen är att topparna klarar blyfritt vilket inte den gamla 2,8an gör. Skulle du bli sugen har jag en Scorpio 2,9 motor med automat, härva och boxar från en 95a stående typ 4mil från vetlanda. 1500:- vid snabb affär.....
Hur långt har den gått? Är det mycket strul o ha i den i en granada?
Har för mig att den hade gått ca 15.000. Rent mekaniskt ska den väl passa bolt-on. Motorblocket är ju samma gjutning och lådan är väl en vidareutveckling. Det är en 4-stegad elektroniskt styrd låda.
Har för mig att den hade gått ca 15.000. Rent mekaniskt ska den väl passa bolt-on. Motorblocket är ju samma gjutning och lådan är väl en vidareutveckling. Det är en 4-stegad elektroniskt styrd låda.
Den ända nackdelen är ju att det är elektronisk hastighetsmätare i den lådan, jag har ju vajer, men sierras lite äldre 2,9as låda skulle passa... Sen har jag för mig att man måste kapa lite plåt för att få in 2,9an, för injectionpaketet är lite större tror jag det va... ;o
Alternativt monterar man in hastighetsmätaren( som jag oxå har) från scorpion i granadans mätarhus så har man elektronisk mätare och en bättre låda. Det enda som skulle kunna skilja på motorn är på höjden men min erfarenhet av granada säger mig att det inte ska vara ett bekymmer.
Har inte uppdaterat på ett bra tag nu, har inte kunnat göra något förens lagret va hemma, och det kom hem idag. Såhär ser det ut... Kopplingen dit skruvad.
Växellådan på plats.
Framvagnen.
Bussningar bytta. Både krängningshämmar bussningen och styrstags bussningen.
När jag var runt 12 år så var jag övertygad om att jag skulle ha en Granada när jag tog kortet, och drömmen var en tidig coupé med coke-bottle-kröken under sidorutan.
Men än har det inte blivit någon, hehe.... Får följa din tråd i stället.
När jag var runt 12 år så var jag övertygad om att jag skulle ha en Granada när jag tog kortet, och drömmen var en tidig coupé med coke-bottle-kröken under sidorutan.
Men än har det inte blivit någon, hehe.... Får följa din tråd i stället.
Det hade inte vatt fel med en sådan bil! Jag har en Consul som står, som jag ska börja pilla med när denna är färdig! ;D Gör så, glad för all support jag får, tack! ;D
Expoze skrev:
Kul att det rör på sig.
Tack, visst är det de! ;D
Fiesta_Racing skrev:
kul att du är igång igen
Tackar! Det är kul att va igång igen!
jonnielahti skrev:
satans vacker framvagn! bra jobbat!
Tack ska du ha! Lagt ner flera timmar på den! ;D Och nu kommer en liten update om vad som har hänt, låter bilderna tala för sig själv.
Tackar så mycket för hjälpen! Robin, Markus, Timmy och Farsan! Gick smidigt! ;D