InredningTidigt i projektet hade jag valt att använvda en Hugger Orange Houndstooth klädsel från en 69:a Camaro.
Denna orange inredning har jag alltid gillat, frågan var väl bara om den skulle passa ihop med karossens blå kulör. Själv blev jag väldigt nöjd med kombinationen, men den kanske inte tilltalar alla. Helt klart så sticker den ut i alla fall och lämnar oftast ingen oberörd.För att få lite bättre komfort så byttes originalstolarna ut mot ett par från en -96:a Camaro.
Inredningsarbetet påbörjades med att montera ett nytt innertak.
Efter en hel del sträckadnde var det slutligen monterat med bra spänn.
Gamla baksätet så trist ut efter att ha legat utanför bilen i 24 år.
Lite rengöringsmedel och vatten gjorde susen och sätet blev riktigt fräscht.
Nya klädseln till baksätet, ganska lätt att montera själv med lite tålamod och en bra Hogringtång.
Framstolarna omklädda och en test på hur det passade ihop med lacken.
Ny matta ilagd och sätena monterade.
Dörrsidorna tvättades och grundades med en elastisk häftgrund.
Därefter sprayades dom med en vanlig tvåkomp lack med mjukgörare och mattering i.
Som instrumentering valde jag Dakota Digital, fördelen med dessa är bl a att instrumentet passar direkt i origianl mätarhus, innehållar all nödvändig visning såsom oljetryck, vattentemp, bensinnivå, laddning, blinkersindikering, hastighet, varvtal, 0-100 km/h tid, 1/4 mile tid, mm. Det blir en clean installation utan mass extramätare överallt.
Kittet innehåller alla givare och en utförlig manual = enkel och smidig installation.
Kopplat och klart i bilen.
Den färdiga inredningen.
Fortsättning kommer med slutmonteringen.
Hälsningar
Göran