4052
Sök

B230fk svart ryker och går på typ 2-3 cylindrar men funkar bra ibland.

326 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
har haft ET block i min bil innan sen gick den sönder och jag stoppade i FK block. svänghjul och alla givare plus toppen är från ET motorn. startade den idag efter motor bytet men den gick riktigt dåligt typ som den gick på 2-3 cylindrar och svart rykte som ett as, varje gång man startar så blir de så och sen kan den hoppa igång på alla fyra och gå bra men går på 3 burkar lite då och då. vad kan va problemet? kan den få för mkt soppa ? om tex bränsle trycks regulatorn har gått sönder och den dränker nån cylinder? tacksam för svar mvh
Senast redigerat av grindborg1 (14 augusti 2010)

38 Inlägg
15 augusti 2010
prova koppla ur kallstarten:)

Mr White
1 072 Inlägg
15 augusti 2010
Kolla knackgivarn..Är den paj så går den på nedsatt tändning å svartar och går allmänt ohjämt.

326 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
kallstarten har jag prova ryckt ur men de gav inge skillnad, får kolla knackgivaren då. men när den väl går igång så går den ju bra utan att svart ryka. sen drar man ur lmm när den går så där dåligt så börjar den gå bra igen fast man kan inte gasa bara, vi testade att byta den men de gav inge resultat.

326 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
nu har jag kolla all kontakter ,kablar , tädstift och sånt. bytte även box, spridare och spridar relä. nu gick den bra igen, men så fort man stänger av den och ska starta den så är de precis som den surar ner sej nå otroligt så de går knappt att gasa. och när den väl går så svartryker den när man gasar. nån som har nå bra svar? de är metronic sprut till den eftersom alla givare + topp är från et motorn. de är ju endast block,kolvar ,vevstakar och vevaxel från fk motorn och de sitter inga givare på blocket förutom hallgivare som är från et de oxå.  varför surar den ner sej så jävligt?

184 Inlägg
16 augusti 2010
svart ryker den så får den för mycke soppa, dra igång bilen o ryck ur en tändkabel o se om de händer nån skillnad, o gör så på alla 4a, kanske nån tändkabel som pajjat, så har de hänt för mig iallafall, ibland funka kablarna o ibland inte, visade sig att dom pajjat nånstans inne i kablarna.

326 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
okej för de är rätt nya kablar som sitter där nu. men när man startar den så är de som att nån cylinder är dränkt i soppa sen ger man mkt gas så hostar den till så hoppar alla cylindrar igång men den svartryker hela tiden ändå. ska byta stift och kablar oxå. har kollar fördelaren oxå och den ser fin ut och jag har bytt tändspole men vart ingen skillnad.

1 915 Inlägg
16 augusti 2010
har du felkoder ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 915 Inlägg
17 augusti 2010
jaha, var bilen så gammal.
Då går det vad jag vet inte att läsa ut felkoder.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

326 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
problemet löst. tur man har 745an att kolla på oxå, de va kontakten till kallstarts spridaren som satt fel . satt den på sin rätta plats och den funka kanon sen smile

Sök