3368
Sök

Lacka vindavisare lagligt?

Pim_Pim
19 augusti 2010
taget från Hovas hemsida.

Vindavvisare är ett viktig tillbehör för de som vill slippa drag inne i kupen och ända ha en god ventilation.

Med en vindavvisare monterad på din bil kan du få en naturlig ventilering av bilen. Det hjälper också till med att hålla imma borta från rutorna under regniga dagar. Då man kan ha rutan delvis nervevad och ändå vara skyddad från det värsta draget.

Det minskar även mängden smuts som fastnar på sidorutan vilket gör att man får bättre sikt i backspegeln.

Även under kraftiga regn och snöfall kan föraren ha rutorna delvis nervevade och ändå undvika att få en regn eller snö i kupen. De är tillverkade av tonat acrylglas och tål att köras i biltvätten.
Senast redigerat av Pim_Pim (19 augusti 2010)

67 Inlägg
19 augusti 2010
ok tack tongue, kunde ju kanske tänk på att söka upp det där^^

Meldem
4 137 Inlägg
20 augusti 2010
ironandre skrev:
TouchOfRed skrev:
ironandre skrev:

Nej.. eftersom jag nyss köpt dem vill jag naturligtvis ha dem på.

Ja okej. Köpte du dom för att minska soppa-räkningen, eller vad dom nu gör, eller för att det är snyggt?
För om det är såna jag tänker på, typ stora feta lila genomskinliga plastskivor som täcker halva fönstret, så är det GRÄÄÄÄSLIGT fult ju :o Men om du gillar det så visst, då accepterar jag det smile

haha, för att det är snyggt, och dem täcker inte halva fönstret nej tongue typ 10 cm

Jaha där ser man wink

193 Inlägg
20 augusti 2010
maharadja skrev:
Ursäkta om man lånar tråden lite, men vill bara ställa en dum fråga tongue Det heter ju vindavvisare, varför? Blir det mindre vindbrus eller nåt liknande? smile

jag tror att dom kallas så för att du kan ha rutan nere lite utan att det blir tvär drag smile
rätta mej om jag har fel men så tror jag iallafall smile

Bärs!
3 456 Inlägg
20 augusti 2010
ironandre skrev:
haha, för att det är snyggt, och dem täcker inte halva fönstret nej tongue typ 10 cm

Huh? Vad har du för enorma vindavisare, som täcker 10cm? tongue

Garaget.org peakade 2008.

67 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
ironandre skrev:

Huh? Vad har du för enorma vindavisare, som täcker 10cm? tongue

Kanske inte är 10 då, men jag vet inte vad dem är smile kanske 6?

Sök