Nu är det ett tag sedan du gjorde ditt inlägg så du kanske fått färg på hyllan redan?? Men ett av de enklaste sätten skulle nog vara att fylla upp den med sprutspackel, slipa ner den med 240 papper och sedan lägga ett lager med slipgrund för att sedan finslipa den. Sedan är det bara till att välja baskulör och braka på.
Hoppas att det lyckas/lyckats
//Lazze
kungkokkos skrev:
Hej
Skapar nya trådar hejvilt här nu när man är uppe i ett stereobygge... Moderatorerna får väl hejda mig om jag spårar ur totalt...
Nu till saken... Har byggt en hathylla i MDF som jag bestämmt att jag ska klä i filt... Jag har en vän som är motivlackerare och som skulle göra något coolt av hela min hathylla men jag tror att det inte skulle bli snyggt att göra direkt på MDFn även om man slipar ordentligt.
Och det känns ju så tråkigt att bara klä den i filt när man kan göra något utöver detvanliga med motivlack... när det ändå är gratis... behöver bara betala färgen.
Min fråga är nu om man kan stryka på något och slipa ner så det blir "cleant" så man kan lacka det? Någon typ av spackel? plastick padding? nåntinga som får bort den trägia ytan? Vet att man kan bygga upp med glasfiber och dylikt men jag söker något enklare... Hoppas någon har ett förslag!
Tack på förhand!
/Rickard
Senast redigerat av GoS (3 september 2006)
Customize damn near everything.
.Dekaler är för amatörer.