3493
Sök

Köp av renoverad 740 16v

31 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Hej

jag sitter och funderar på att köpa en 16 ventilare som det har varit ventilsallad av.
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_744 … 14&w=3
Dock renoverad som ni ser. Pratade med honom och frågade om det vart något jack i kolvarna vid raset och han sa att det var någon liten reva men ingen jack.

Är den värd att köpa?
/Matte

Finlirare
478 Inlägg
24 augusti 2010
Är allting riktigt gjort är det bara att slå till. Kamrem och balansrem är bytt och det är ju viktigt att den är fräsch för att undvika sallad.

Har dock för mig att det som gör att det blir ventilsallad är att balansremmen(som alla "glömmer" bort att byta i samband med kamrem)sliter med sig kamremmen . Så man kan ju ta bort balansremmen för att undvika detta. Jag är dock inte helt säker på detta, någon som kan B234f kanske kan ta över ? wink

31 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
azXig skrev:
Är allting riktigt gjort är det bara att slå till. Kamrem och balansrem är bytt och det är ju viktigt att den är fräsch för att undvika sallad.

Har dock för mig att det som gör att det blir ventilsallad är att balansremmen(som alla "glömmer" bort att byta i samband med kamrem)sliter med sig kamremmen . Så man kan ju ta bort balansremmen för att undvika detta. Jag är dock inte helt säker på detta, någon som kan B234f kanske kan ta över ? wink

Jo det med balansremmen visste jag om. Jag är inte så inne på det där med kolven, Jag var orolig om det är någon fara om det är någon liten reva på kolven.

Sök