Rolig update, det börjar pirra i magen nu
Fick hem Vevstakar o packningar o lager idag och det tackar vi L-M-R för
även 4p bälten o diverse smålplock
Införskaffade även ett grenrör idag av en kompis
ett hemmabyggt av svartstål som dom bänkade till 490hk på drivhjul, och han har ungefär samma setup i sin motor som jag tänkt på min
så för dom pengarna han ville ha för grenröret skrek jag nästan ja och handlade
Ännu bättre är att han har en BMW Diesellåda med volvo sprängkåpa liggandes, fungerar lika bra som ZF låderna
men om han inte skulle sälja den så skulle han hjälpa mig svettsa om en ZF låda när jag lägger vantarna på en sån
Fick även en brilljant tanke idag när jag stod o pratade me en polare ute på jobbet, jag kör maskin o han jobbar i verkstan, o då stod han o mummlade något om tvätten till maskindelarna...
SJÄLVKLART så har vi en Industritvätt för alla slags plast och metaller ute på jobbet.
Klappat och klart, nu skall hela motorn isär och samtliga delar skall med ut och tvättas någon helg
Ännu lustigare är att en annan maskinförare på jobbet hålla på som jag och bygger 744 16v turbo, dock har han kommit lite längre i sin utveckling av motor än jag har...
men han har ett VEMS sprut liggandes som jag nog snabbt lägger vantarna på beroende på vad min installationsnisse och mappare tycker om VEMS
Arbetskamraten gav även tips på en firma här på gotland som O-ringar blocket så man kan ställa upp laddet ordentligt vid roliga kvällar (Te.x fre-lör på elmia
)
och en annan kompis grabbhalva @garaget.org tipsade mig om en snubbe som balanserar vevpartier
så när allt är isär så kommer blocket fara åt ena hållet och veven till andra håller
men vad gör det då ^^ de ska ju hålla
Bilder på allt dyker upp snarast
MAN SKALL VERKLIGEN VARA TACKSAM FÖR VÄNNER, JAG HAR HELLRE FÖR MÅNGA ÄN FÖR NÅGRA!
UTAN DESSA HADE DETTA PROJEKT TAGIT EXTREMT MYCKET LÄNGRE TID OCH MÅNGA SÖMNLÖSA NÄTTER OCH MYCKET PLATTARE PLÅNBOK!!