Det är säkringen till "laddtrycksstyrningen" eller vad man ska säga. Drar du ur den så går bilen i failsafe och magnetventilen kmr inte fungerar och därför ska bilen gå på Glt (grundladdtryck) om allt är som det ska. Leta efter säkringen det står APC vid. Vilket borde vara #5.
Du kan även ta loss kontakten från magnetventilen i motorrummet. Gör samma sak mer eller mindre. Så man kontrollerar om bilen går ned på glt som den ska. Laddar den mer än 0,4 så är det något som är fel. Då skenar laddtrycket och antingen är det någon slang som är trasig, WG som är dålig eller magnetventilen. Elller! Så har någon varit där och fultrimmat med ykors eller pysventil. Vilket är AJA BAJA i saab trimsvängen.
Ang färddatorn så behöver den verkligen inte stämma. Hade en 9000CSE ftt -95 och de aset visade 0,96 hela tiden oavsett om man nollade eller ej. Den faktiska förbrukningen låg sällan så högt som 0,96. Snarare 0,75-0,8 då jag körde mest motorväg och landsväg.
Hur säker är du på att bilen är ORGINAL för 1,5 bar det är mycket! Det är på gränsen av vad de där snurrorna klarar av under en längre tid om jag inte minns fel.