3050
Sök

Konstiga saker ni fått nedslag på vid besiktning ?

Security Manager
6 Inlägg
30 juni 2006
Gor som jag, kop alltid nya bilar, byt var 2:a ar sa slipper ni besiktningen... "ler"

Killing Is Easy, Living Is Hard...
Hummer H2 KICKS ASS!
:D

2 122 Inlägg
30 juni 2006
2a på toning fram utan att snubben hade mätat. sen ha ja haft bra att veta fjäder infästningen bak rostskadat. fjädern hade ingen infästning den fanns inte smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

180 Inlägg
30 juni 2006
calibra_nox skrev:
Min spoiler tongue
Inte så underligt, men ändå smile
Den är numera bortplockad big_smile
*kolla gärna min projekt-tråd här under ^^*

faan va snygg för att vara en opel tongue   spec bakljusen med låset i höger lyktan tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Studerande
463 Inlägg
30 juni 2006
Det var ju mer än en sak som krånglade på min förra bil, till exempel så var handbrosen helt ur funktion. Men det enda jag fick anmärkning på var att tutan inte fungarde tongue Och grejen är att för mig fungerade tutan varje gång jag provade den, både före och efter besiktningen smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

BMW Power
2 362 Inlägg
30 juni 2006
response skrev:
Det var ju mer än en sak som krånglade på min förra bil, till exempel så var handbrosen helt ur funktion. Men det enda jag fick anmärkning på var att tutan inte fungarde tongue Och grejen är att för mig fungerade tutan varje gång jag provade den, både före och efter besiktningen smile

Dom kollade inte ens om min tuta fungerade tongue men men big_smile

BMW, bogsering med wire :/

med lem
1 147 Inlägg
30 juni 2006
PeterNorrk skrev:
dallelito skrev:
hatar besiktning.. otäckare än tandläkaren.. men hoppas på bättre tider med "nya" bilen=) det meningslösaste dom klagat på tycker jag va ett stenskott på passagerarsidan. det kunde blända sa dom, inte fan sitter jag på passagerarsidan o kör...

hahaha säg inte att du fick en 2a på det

jo det fick jag=P jääla gubbar.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Colaberoende
1 219 Inlägg
30 juni 2006
Hade en sur gubbe som klagade på för röda blinkers fram och för blåa lampor i positionsljus, hel/halvljus/nummerplåt och dimljus. Han gnällde också på att fjädrarna lossnade när jag hissade upp bilen.

Fick igenom bilen efter att ha förklarat att även om han underkänner mig så kommer bilen vara i samma skick dagen efter. Det var ju ingen trafikfara direkt.

/Ena

Exklusiv Medlem
25 Inlägg
30 juni 2006
740glidarN skrev:
Fick två när jag besiktigade min fars ford sierra -89:a .. "Antenfäste olämpligt placerat".
Det e ju fö fean orginal och sitter så från fabrik!  Undra va han tänkte, det var väll knappast första forden han fått kolla... eller?

vad gjorde du sen ... besikta om utan anten eller?
De va ju nån som fick 2:a på det....
Själv fick jag 2:a på min opel för att skärmblinkersern var svartlackad med orangelampa.

Strange but not a Stranger...

646 Inlägg
30 juni 2006
Fick en 2:a på min 740 för att nån hade snott min antenn veckan före besiktningen och det stack upp 1/2 cm liten gänga!! Blev omåttligt kinkig då!! Förklaring att nån kan skada sig om jag kör på dom, Men ok om jag kör på nån så tror jag inte att den personen märker av 1/2 cm gänga på
bakluckan!! smile

Snabb =)
247 Inlägg
30 juni 2006
kärv rattåtergång på compakten sen när jag var nästa gågng och gjorde ombes så var det en annan gubbe och han sa att det var som det skulle vara med återgången hade inte gjort något åt den big_smile

Just real power no turbo shit =)

1 163 Inlägg
30 juni 2006
JAG HAR REKORDET HÄR!

Eller jag och jag, en kompis har en svart Impala -62 i riktigt klassiskt pilsner stuk! smile

Dom bes, första gången på 5år och visst den var dålig och 14st 2or var inte oväntat, men hör här: "Invändigt vassa kanter"! big_smile
Bilen sakna innertak och några plåtkanter var tydligen allvarligt, snabbt lagat med dörrlister från Volvo 240, men endå! smile

Mvh

Os Difuntos
1 822 Inlägg
30 juni 2006
Nu kommer det bästa av allt, dom sa att jag hade splittat min vindruta och framruta och lagt solfilm emellan sen sen smällt ihop rutorna/eller nått sånt dom vägrade godkänna min bil då dom inte kunde komma åt den så kallade solfilmen hahaha det bästa är att det e orginal rutor som e typgodkända i hela europa med märkning å allt men dom sket i det. så nu idag gick min ombesiktnings tid ut. så nu kör man med körförbud..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 163 Inlägg
30 juni 2006
baca skrev:
Nu kommer det bästa av allt, dom sa att jag hade splittat min vindruta och framruta och lagt solfilm emellan sen sen smällt ihop rutorna/eller nått sånt dom vägrade godkänna min bil då dom inte kunde komma åt den så kallade solfilmen hahaha det bästa är att det e orginal rutor som e typgodkända i hela europa med märkning å allt men dom sket i det. så nu idag gick min ombesiktnings tid ut. så nu kör man med körförbud..

Okej, den var värre än min...
Men rent ärligt, hur jävla hjärndöa får besiktnings gubbarna lov att vara?!

Mvh

755 Inlägg
30 juni 2006
vet om en kärring på ett ställa som är hel blåst i huvudet som klagade på min fars bil som presic hade varit inne på lagning av bromsar fram.. på verkstaden så provade dom brömsarna och kom upp i 2,8 på båda sidorna fram och det fick han en tvåa på!!

SAABlare
190 Inlägg
30 juni 2006
fick 2:a på mina raka rör?  :S   big_smile

Mja Mjo! Så kan de gå!

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 juni 2006
NightCruiser skrev:
baca skrev:

Okej, den var värre än min...
Men rent ärligt, hur jävla hjärndöa får besiktnings gubbarna lov att vara?! det finns ju två sorters jobb man kan få om man inte har en hjärna den ena är gatsopare och det andra är bilbesiktningsman minns en gång då jag hade en volvo 745 som balkarna hade rostat sönder så det hade kunnat vika sig fick bara en tvåa på det lite komsikt är ju att en kompis te mig besikta sin bil och fick körförbud på plats och dom balkarna var ju det inge fel på

Mvh

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 juni 2006
Kenwood skrev:

raka rör är manligt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

260 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
ironhead skrev:
Kenwood skrev:

raka rör är manligt

det va ju riktigt löjligt att få 2:a på d

styling har egentligen bara med pengar att göra.

Besiktningstekniker
275 Inlägg
30 juni 2006
Vänster reflektor på min gammla saab, åkte ner till verkstan och tittade på det, de var bara de att det var hur bra som helst.. Höger sida däremot var sämre, men den hade klarat sig iaf.

De e precis som dom "måste" dömma ut ett visst antal bilar på en dag!

3 295 Inlägg
1 juli 2006
Högtalare Bak, Fastsättning Bristfällig! på pappas volvo 854 Gle.. eftermonterade 6x9:or. i hatthylla....
Det är fjolligt!

Sök