Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Måste fråga, det där med att slipa om kammar, vad gör det för nytta och hur slipar man? Kan man faktiskt slipa om dem för mer effetkt? Så som jag ser det så kan man ju bara ta bort material på så sätt att ventilerna öppnas senare, stängs tidigare och lyfter mindre, och det vill man ju inte?
Har fått min förlängda mothållspinne till kopplingsgaffeln och har rotat fram mina gamla sänk(sunk)fjädrar bak till coupén, men annars har det inte hänt något speciellt lattjo...
Sänkfjädrar bak och coilisar fram (sitter redan på Liket) får duga i sommar:
Det som händer nu är att jag håller på att byta kopplingen på min Mitsubishi 3000gt tt med hjälp av diverse polare. Fan det värsta jag varit med om...
Gammal slirande kopplingsjävel:
Jävla as till växellåda:
Tjejen har inte lärt sig uppskatta riktig tysk ingenjörsmagi än (bmw), utan är mer för plastraketer... så har lovat henne att vi ska ta 3000gt:n till Barkarbyträffen 27 april, måste bli klar tills dess. Men när detta är klart så tar det fart med coupén igen! Då ska det ställas ventilspel och plockas ihop!