ska ta bort ac från bilen så frågan lyder: hur gör jag med gasen som är i ac:en..måste jag åka till någon så dom kan "pumpa" ut den eller är det bara att släppa ut den?
ska ta bort ac från bilen så frågan lyder: hur gör jag med gasen som är i ac:en..måste jag åka till någon så dom kan "pumpa" ut den eller är det bara att släppa ut den?
Jag släppte bara ut den när jag tömde i min Nissan, inget att rekommendera kanske men jag använde handskar och både jag och bilen mår bra än så länge
Ska man se till lagar och regler så ska man ju åka till någon som kan hant om gasen. Men det är ju en fråga om hur rymligt samvete man har. Man ska definitivt inte släppa ut gasen om man står i ett garae i alla fall.
som mange_tic säger så har du inte mycket att vinna på att ta bort ac, den är ändå i frånkopplat läge vid fullgasaccelerationer, flytta intercoolern istället o sätt den framför för att få bättre kylning om den däremot inte funkar så varför inte ta bort den, men inte en bra o fungerande... men de e vad jag tycker och det är självklart din bil
låter ju bara ännu mer krångligt och onödigt att montera bort pumpen och försöka hitta en ny rem som passar.
sätt acc'n på off bara?! så slipper du att den drar kraft?
vad är krångligt med att köpa en rem till bilar utan ac??? de finns juh 2 olika den drar ingen kraft ändå eftersom att den slås av automatiskt när man ger gas,
jag kör aldrig med ac ändå så det blir inge större förlust för min del... sen har ju alla lite projekt med sina bilar och jag har en tanke med denna och att ac:en ska bort är en av dom....
kör min utan ac utan problem..vi kanske skulle byta..jag förstår verkligen inte varför man tar bort ac skulle kunna byta bort turbon mot en fungerande ac finns inget värre att sitta fastklibbad i mocca/skinnet och inte få luft om du tar bort allt som man ska köper jag gärna alla delar av dig har bara värmepaketet och ac pumpen sitter just nu allt där imellan är veck
kör min utan ac utan problem..vi kanske skulle byta..jag förstår verkligen inte varför man tar bort ac skulle kunna byta bort turbon mot en fungerande ac finns inget värre att sitta fastklibbad i mocca/skinnet och inte få luft om du tar bort allt som man ska köper jag gärna alla delar av dig har bara värmepaketet och ac pumpen sitter just nu allt där imellan är veck
Vad har du för turbo??..hehe min ac är nyligen renoverad osv....