3459
Sök

Stor skillnad på samma bil med samma service men olika mil?

186 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Hejsan. Kollar efter en ny bil, men har som många andra hakat upp mig på att inte kolla på bilar med lite fler mil på mätaren. Så min fråga är, om vi tar en Audi A6 med samma motor o damma model, båda välservade som det ska ha gjorts osv, men den ena har gått 16000mil och den andra 21000. Är det någon skillnad på dessa i skicket generelt? Är den enda skillnaden att det kan skilja typ 10k kr på dom?
MVH Adde

2 982 Inlägg
6 september 2010
addea1 skrev:
Hejsan. Kollar efter en ny bil, men har som många andra hakat upp mig på att inte kolla på bilar med lite fler mil på mätaren. Så min fråga är, om vi tar en Audi A6 med samma motor o damma model, båda välservade som det ska ha gjorts osv, men den ena har gått 16000mil och den andra 21000. Är det någon skillnad på dessa i skicket generelt? Är den enda skillnaden att det kan skilja typ 10k kr på dom?
MVH Adde

man brukar väl anta skick kontra milen. sen vet man ju inte hur ägaren tagit hand om sina bil.
nersuttet säte, mugghållare paj .. ja du ska va väldigt kritisk när du jämför bilar. var lika kritisk på båda.
för 10kkr skulle jag valt den som rullat 16000mil.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 september 2010
Kan ju ocskå va så att det e en stor service som skall göras strax efter milen på den som gått inst men den redan e utförd på den som gått längst.

Å det e ju inte bara service som säger hur en bil har blivit vårdad. Kolla på bilarna noooga kan mycket väl vara så att den som gått längst e bättre.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

186 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Jo klart ska man vara kritisk,  men hur gör i när ni köper begagnade bilar. Jag har inte jätte mkt fritid, jobbar 10-19 varje dag o varannan helg, så har inte dit att jämföra massa bilar. Säg att ni valt ut tre bilar på olika orter och kollar dessa inom fem dagar så visar sig den sista risig och den du kolla på först toppen. Synd bara att den vart såld senarsamm dag som du var där... Sen finns det bra mkt mer att välja bland om man kollar på bilar som gått 20k mil eller mer.. Svårt detta.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 september 2010
Javisst e det svårt det e väll ingen som har sagt att det e lätt.

Ett tips e att kolla lika mkt på ägaren som bilen. Men sen kan det ju lika gärna vara så att den bilen som verkar bäst plötsligt rasar efter ett halvår e den som verkar risigast går i en evighet.

Man får gå mkt på känsla tyvärr

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök