3944
Sök

Ang en såkallad grupp a turbo

570 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
jag har hört och sett grupp a turbo men aldrig sett vad den egentligen heter.

många säger att de är en garrett turbo men vad är beteckningen någon som har den som kan kolla vad den heter.

mvh

184 Inlägg
11 september 2010
min lillebrorsa har en grupp-a turbo, kommer inte ihåg va den heter men sitter en viss stämpel på turbon som visar att de är en grupp-a turbo.

Bärs!
3 456 Inlägg
11 september 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

EDIT:
Garrett AR T3/T4 grupp-A (fanns många varianter)
http://www.240grupp-a.se/bilder-filer/bilen-filer/motor_drivlina-filer/gra_turbo.jpg

Källa: www.240grupp-a.se
Senast redigerat av Aga_Diff (11 september 2010)

Garaget.org peakade 2008.

570 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
okej tack

Aga_Diff skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=182719&p=1

EDIT:
Garrett AR T3/T4 grupp-A (fanns många varianter)
http://www.240grupp-a.se/bilder-filer/b … _turbo.jpg

Källa: www.240grupp-a.se

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
11 september 2010
det är många som påstår att det är grupp A aggregat men till 99.99% ärr rent skitsnack

men kopior av grupp a aggregat finns mängder av
idagen läge är det totalt bortkastade pengar att kasta på ett hedenhös aggregat som är utvecklat på typ 60talet
satsa istället på ett 19t aggregat pallar samma effekt men har halva spolup tiden

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2010
Growe skrev:
det är många som påstår att det är grupp A aggregat men till 99.99% ärr rent skitsnack

idagen läge är det totalt bortkastade pengar att kasta på ett hedenhös aggregat som är utvecklat på typ 60talet
satsa istället på ett 19t aggregat pallar samma effekt men har halva spolup tiden

Ja exakt. varför betala för något som kommer från Hitlers tid bara för det heter något ballt.

montera en hx35 super och få 600hk med samma spool up smile  kuligare än 19t

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
11 september 2010
torpis skrev:
Growe skrev:

Ja exakt. varför betala för något som kommer från Hitlers tid bara för det heter något ballt.

vete tusan om det är roligare med ett hx35 beror på vad man siktar på för effekt
börjar man titta efter ett "grupp A" agg så är man inte ute efter mer än 300-350hk och då kan jag garantera att ett 19t är roligare än ett hx35 smile
jag gillar aggregat som spolar upp snabbt så man har effekten just när man behöver inte 10sec senare smile

Kör fort så hinner inget hända...

184 Inlägg
11 september 2010
Growe skrev:
torpis skrev:
Growe skrev:

vete tusan om det är roligare med ett hx35 beror på vad man siktar på för effekt
börjar man titta efter ett "grupp A" agg så är man inte ute efter mer än 300-350hk och då kan jag garantera att ett 19t är roligare än ett hx35 smile
jag gillar aggregat som spolar upp snabbt så man har effekten just när man behöver inte 10sec senare smile

beror väll på vilket avgashus man har, finns ju massa olika storlekar, nr 12 är väll de minsta? de är ju lika stort som ett 19t avgashus inprincip, då lär väll laddet komma snabbare om jag inte minns fel?

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2010
JohanEkman skrev:
Growe skrev:
torpis skrev:

beror väll på vilket avgashus man har, finns ju massa olika storlekar, nr 12 är väll de minsta? de är ju lika stort som ett 19t avgashus inprincip, då lär väll laddet komma snabbare om jag inte minns fel?

min poäng var väl snarare 300hk med 19t tidigare eller 600hk med samma spool som "grupp a"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök