4261
Sök

Besiktning av en bmw e30 335i.

5 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har byggt en bmw e30 335(med en motor från en 535). Och nu är det dags för besiktning, hade tänkt o slänga in originalmotorn igen för att få den genom...

Jag och en polare började diskutera om att man kanske ska försöka regbesikta den, det är där jag behöver hjälp, då jag inte e så påläst i alla regler...

Som sagt är karossen en bmw 320 e30 -91
Den nya motorn och växellådan är från en bmw 535i e34 från 88(med kat)
kardanen är egenbyggd av olika bilars kardaner
bakaxel är just nu svetsdiffad, men hade tänkt en riktig lamelldiff från en bmw 325


Hade ju tänkt att ta bromsar fram(hela fjäderben) från en bmw 328 eller 325 e36( det är bra o få stopp på bilen ibland me)
Tänkte ta hela bakvagnen från en bmw compakt
För då får jag 5 bult runt om:)


Problemet vi kom fram till va att det kanske är för mycket hk o nm för karossen( det är ju 136hk i originalmotorn och 212hk i den nya).

Var kan man kolla upp sånt, vad tycker ni,
tror ni det är möjligt överhuvudtaget, eller blir det o byta motor varje gång jag ska besikta den?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 september 2010
#2
Hör med SFRO vad som funkar för att ditt bygge ska bli godkänt.

1 482 Inlägg
18 september 2010
#3
Du måste regga som ombyggt fordon genom SFRO. Bara rulla in på SBP och regga om går inte med sådan effektökning.

BLT Service
Theracords Music Label

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 september 2010
#4
varför inte bara svänga in på en vanlig bes o hoppas att dom inte tittar så noga på motorn?


Bmw osv..

1 482 Inlägg
18 september 2010
#5
Kan gå om man har tur. Oavsett så blir det problem ifall det händer en olycka.. eller kan bli problem.

BLT Service
Theracords Music Label


Sök