3352
Sök

Är de här något ljud att ha?

58 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Hej de är så att jag sitter och kollar på ljud och har hitta tre som jag är sugen på, men skulle vilja veta vilket av de som spelar bäst och om de är något att ha?

Kablar är redan draget så de behöver jag inte, bara bas och slutsteg:)

-->http://www.mds.se/sv/product/5497/MDS-Xite-baspaket?data-p-property_90=property__value_1290

-->http://www.totalljud.se/ProductPopup.aspx?filename=max19952_3118.jpg

-->http://ljudshopen.se/produkter.aspx?refid=3&lev=&product=3019

Tacksam för svar:P

//Mercabruden
Senast redigerat av Mercabruden (18 september 2010)

1 523 Inlägg
18 september 2010
Skulle tippa på MDS paketet faktiskt...
Men där får du ju köpa kablarna löst..

1 435 Inlägg
18 september 2010
Jag hade kört på MDS eller nej.. ja hade köpt något begagnat som låter bättre smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
18 september 2010
Jag hade köpt maxgear paketet. Kablar och allt följer med. Plus med den prisklassen får man vad man betalar för. Men MDS har ju fina grejer och så men där får du köpa kablar, och det kostar mer pengar. Maxgear for the win.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 523 Inlägg
18 september 2010
BudgetDunkaren skrev:
Jag hade köpt maxgear paketet. Kablar och allt följer med. Plus med den prisklassen får man vad man betalar för. Men MDS har ju fina grejer och så men där får du köpa kablar, och det kostar mer pengar. Maxgear for the win.

hur räknar du nu?
maxgear kosta 1995
och mds 1595 för resterande upp till 1995 kan du ju köpa kablar för...

58 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
Skulle tippa på MDS paketet faktiskt...
Men där får du ju köpa kablarna löst..

Okej ja men kablarna är redan dragna så behöver inte köpa de!smile

58 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Jag hade kört på MDS eller nej.. ja hade köpt något begagnat som låter bättre smile

Okej men saken är de vågar man köpa begagnat?

1 435 Inlägg
18 september 2010
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Ja, det bästa om du får provspela det dock. Men självklart ska man vara lite vaksam när man köper begagnat så att inte basen är kass osv.

Ska du ha grejena i mercan?

4 693 Inlägg
18 september 2010
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Absolut! Jag köper allt mitt begagnat (nästan) och har aldrig haft problem med det. Provspela allt innan du bestämmer dig för att köpa så hör och ser du att det funkar som det ska. smile

Booyakasha!

1 785 Inlägg
18 september 2010
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Undvik MDS det är inga bra grejer

Att köpa begagnat kräver ofta lite kunskap så ta med någon som kan lite och tänk på att värdet är 50% av ny värdet eller mindre lite beroende på hur gamla och slitna grejerna är.

Något att tänka på är att köpa grejer som passar i bilen och göra en bra installation. Det är inte alltid enkelt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 Inlägg
18 september 2010
enligt mig borde du satsa på nått bättre om du vill att de ska hålla ett tag..  typ Rockford , kicker , mtx mm..  smile
mutant och maxgear är verkligen bortkastade pengar .. mds funkar iaf !

1 435 Inlägg
18 september 2010
SuperBee skrev:
enligt mig borde du satsa på nått bättre om du vill att de ska hålla ett tag..  typ Rockford , kicker , mtx mm..  smile

Det finns mutantbasar och steg som både pissar på kicker, mtx och rockford... allt hamnar om prisklass.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (18 september 2010)

1 785 Inlägg
18 september 2010
SuperBee skrev:

Ska vi snacka märke så är Digital Designs det märke som är oslagbart. Även de mindre serierna som 500 serien är riktigt trevliga att lyssna på och kan spela ganska högt trots sitt låga pris. Ca 2200Kr kostar en 10" i färdig låda.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

4 693 Inlägg
18 september 2010
Mutant är det ju inget fel på. Hellre det än MDS iaf.

Men som sagt, betala inte mer än 50% av nypriset och ha gärna med någon som kan lite om ljud.

Booyakasha!

58 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Ja, det bästa om du får provspela det dock. Men självklart ska man vara lite vaksam när man köper begagnat så att inte basen är kass osv.

Ska du ha grejena i mercan?

Ja de ska jag

Grävmaskinist/Lastbilschaufför
5 Inlägg
18 september 2010
Tycker du borde satsa på en DD 512 och ett SPL Dynamics ICE 800.1 steg från dbakuten.se istället, Några lappar dyrare men då har du ett vettigt ljud för pengarna som håller smile

4 074 Inlägg
18 september 2010
dbjanoz skrev:
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Att köpa begagnat kräver ofta lite kunskap så ta med någon som kan lite och tänk på att värdet är 50% av ny värdet eller mindre lite beroende på hur gamla och slitna grejerna är.

Något att tänka på är att köpa grejer som passar i bilen och göra en bra installation. Det är inte alltid enkelt.

Vad är det för fel på mds då?
jag försvarar inte mds eller nåt jag bara undrar vad du grundar det på!
Finns ju nämligen några mds bilar som spelar duktigt högt

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 785 Inlägg
19 september 2010
BJonsson skrev:
dbjanoz skrev:
Mercabruden skrev:

Vad har ljudtryck vid en frekvens med saken att göra? Om man har en gnutta erfarenhet så vet man att MDS inte har något att erbjuda annat än PR, Ferrari's och annat skit.

4 074 Inlägg
19 september 2010
dbjanoz skrev:
BJonsson skrev:
dbjanoz skrev:

Vad har ljudtryck vid en frekvens med saken att göra? Om man har en gnutta erfarenhet så vet man att MDS inte har något att erbjuda annat än PR, Ferrari's och annat skit.

Ja ja visst.... de får stå för dig de!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

345 Inlägg
19 september 2010
dbjanoz skrev:
Mercabruden skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Vad är din upplevelse av MDS? Jag har MDS i min bil, 6x9'or i hatthyllan, 10"bas med MDS Torque T5 steg och 4,25'or i dörrarna å ja upplever inget fel med det

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)

Sök